SME

Čisté peniaze. Polícia vrátila železničiarovi plecniak s 300-tisíc eurami

Štefan Hlinka je dlhoročným železničiarom, v ŽSR pôsobí od roku 2002 na rôznych pracovných pozíciách.

Bývalý generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Štefan HlinkaBývalý generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Štefan Hlinka (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Tristotisíc eur, ktoré stratil bývalý riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Štefan Hlinka, má už späť. Vrátila mu ich polícia, ktorá preverovala pôvod peňazí. Informáciu priniesla televízia Markíza.

Polícia podľa televízie nateraz nedokázala, že peniaze pochádzajú z nelegálnej činnosti, preto ich ďalej nemohla zadržiavať. Vyšetrovateľ doteraz neotvoril ani trestné stíhanie vo veci.

„Uvedené konanie je naďalej v operatívnom záujme Národnej jednotky Finančnej polície Národnej kriminálnej agentúry,“ povedal pre televíziu šéf Národnej kriminálnej agentúry Peter Hraško.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Tristotisíc eur v plecniaku stratil dlhoročný riaditeľ železníc Čítajte 

Preverovali pôvod peňazí

Polícia vyšetrovala aj to, odkiaľ mal Hlinka toľko peňazí a či hotovosť nepochádza z trestnej činnosti. Parlament eviduje od Hlinku posledné majetkové priznanie za rok 2013, vtedy priznal ročný plat 72-tisíc eur, majetok, záhradu a hotovosť na účtoch.

V rokoch 2009 až 2013 z verejných funkcií zarobil 227-tisíc eur, ďalších takmer 40-tisíc eur priznal ako iné príjmy.

Samotný Hlinka stratil plecniak, v ktorom bolo 300-tisíc eur, v lete na čerpacej stanici v Tatranskej Štrbe. Hlinka vtedy hovoril, že peniaze našiel v dome po mame.

Plecniak plný peňazí objavil nálezca, ktorému podľa zákona patrí nálezné 30-tisíc eur. Či ich Hlinka aj vyplatí, nie je známe. Denníku SME sa s ním spojiť nepodarilo.

Hlinka je dlhoročným železničiarom, v ŽSR pôsobí od roku 2002 na rôznych pracovných pozíciách. Predtým pracoval pre papierne v Ružomberku.

SkryťVypnúť reklamu

Riaditeľskú funkciu v ŽSR prvýkrát získal v roku 2008, vymenoval ho vtedajší minister dopravy Ľubomír Vážny zo Smeru. Po parlamentných voľbách v roku 2010 a nástupe vlády Ivety Radičovej z funkcie odišiel.

Neskôr, keď moc opäť prevzala vláda Roberta Fica a ministrom dopravy sa stal Ján Počiatek zo Smeru, Hlinku opäť vymenovali za riaditeľa podniku. Z funkcie odišiel v roku 2014. Hlinka je pritom stále radovým zamestnancom podniku. Od septembra si čerpá neplatené voľno.

Hlinka bol tiež členom dozornej rady nákladného železničného prepravcu, spoločnosti Cargo Slovakia. V lete mu však skončilo funkčné päťročné obdobie.

Prečítajte si tiež: Riaditeľ železníc: Nič si nenahovárajme, Česi sú ďalej Čítajte 

Pochybný Trenčín

ŽSR spravuje železničnú infraštruktúru – koľaje, priecestia, stanice a nástupištia. Podnik má ročný rozpočet 364 miliónov eur. Keď bol Hlinka riaditeľom ŽSR prvýkrát, v roku 2009 vypísal podnik kritizovaný tender na zrýchlenie trate v okolí Trenčína.

SkryťVypnúť reklamu

Súťaž po viacerých námietkach, súdoch a výhradách Európskej komisie vyhrala skupina podnikateľov okolo stavebnej firmy TSS Grade za 244 miliónov eur. Lacnejšiu ponuku spoločnosti Skanska za 200 miliónov eur železnice zo súťaže škrtli.

Túto modernizáciu železnice nakoniec platia z vlastného rozpočtu, pretože pre pochybnosti o férovosti súťaže sme sa vzdali eurofondov.

Železnice Slovenskej republiky

Súvisiace témy: Vlaky
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  2. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 932
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 6 025
  3. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 893
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 863
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 4 595
  6. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 4 219
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 625
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 478
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Pri kúpe zájazdu je. vhodné myslieť na poistenie storna

Najviac poistných prípadov súvisí so stornom dovolenky.


Ilustračná fotografia.

Rast cien sa ešte neskončil.


TASR
Ilustračná fotografia.

Stretnutie kľúčových členov OPEC+ je naplánované na 6. júla.


TASR
ChatGPT

Medzi respondentmi dominuje požiadavka na bezpečnosť používateľov.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 187 962
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 323
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 144
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 752
  5. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 187
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 775
  7. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 3 316
  8. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 309
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
SkryťZatvoriť reklamu