PRAHA. Najväčší svetový internetový obchod Amazon preložil svoj nemecký e-shop do češtiny. Z viac ako 100 miliónov produktov budú mať od utorka 7. novembra český popis rádovo milióny položiek a postupne sa bude ponuka rozširovať.
Presné číslo preložených produktov do češtiny Amazon nateraz nepovedal.
České Hospodářské noviny (HN) okomentovali súčasný počet preložených produktov slovami, že stále ide len o zlomok toho, čo majú k dispozícii zákazníci na nemeckom webe.
Po novom majú tiež zákazníci sprístupnení aj prevodník meny – inými slovami, kupujúci sa môže pozrieť, koľko by ho nákup stál v českých korunách. HN však upozornili, že kvôli použitému kurzu je pre českých zákazníkov výhodnejšie platiť v eurách.
Novinkou je aj telefonický alebo e-mailový zákaznícky servis či objednávka v českom jazyku. Informoval o tom Amazon.
Pohodlnejšie nakupovanie

Užívatelia sa na preložené stránky dostanú buď zadaním českej domény Amazon.cz alebo nemeckej Amazon.de, na ktorú budú v prvom prípade automaticky presmerovaní.
Jednoducho si potom v ponuke prepnú preferovaný jazyk z nemčiny na češtinu.
Okrem názvov časti produktov je preložená aj sekcia Môj účet, navigácia aj objednávanie a zasielanie tovaru.
"Sme radi, že Amazon.de je teraz pohodlnejší pre väčšie množstvo česky hovoriacich zákazníkov, ktorí tu môžu nakupovať v češtine. Tento krok nás opäť priblížil k našej vízii - umožniť zákazníkom nakupovať čokoľvek potrebujú bez akýchkoľvek bariér na ktorejkoľvek z našich európskych stránok," povedal regionálny manažér Ralf Kleber.
Iné jazyky
Na Amazon.de si môžu zákazníci vyberať zo širokej ponuky produktov vo viac ako 30 kategóriách. Možnosť výberu češtiny ako preferovaného jazyka je k dispozícii v prehliadačoch stolných počítačov a notebookov.
Zákazníci, ktorí na Amazone nakupujú opakovane, si preferovaný jazyk môžu uložiť aj vo svojom profile. Web Amazon.de je pre zákazníkov dostupný okrem nemčiny tiež v holandčine, angličtine, poľštine a turečtine.
Firma v roku 2013 otvorila v stredočeskej obci Dobrovíz centrum vráteného tovaru a v roku 2015 tam zahájila prevádzku aj distribučného centra.
V budove je možné uložiť až 18 miliónov kusov tovaru a za jeden deň vypraviť až jeden milión zásielok. Amazon je najväčším internetovým obchodom na svete, celkovo má zhruba 130 distribučných centier.