Článok je v celom rozsahu aktualizovaný.
BRNO. Matěj Hollan, námestník brnianskeho primátora pre dopravu (Žiť Brno) odmieta, že by v Brne malo o niekoľko rokov premávať metro. Dementoval tak informáciu, ktorú publikovala v piatok 10. novembra brnianska redakcia Mladej fronty Dnes (iDnes).
Chybné označenie
Denník MF Dnes napísal, že juhomoravskí politici sa vrátili k staršiemu plánu na výstavbu metra v Brne. Projekt, ktorý už pred šiestimi rokmi počítal s 23 miliardami korún (900 miliónmi eur), má už hotovú nielen štúdiu uskutočniteľnosti, ale dokonca aj cestovný poriadok.
„Nebolo by to klasické metro, ktoré by mesto vybudovalo ako novú časť svojej mestskej hromadnej dopravy. Ide o takzvaný severojužný diameter, ktorý prepojí nielen okraje mesta, ale aj Tišnov a Slavkov, medzi ktorými by vlaky jazdili v polhodinovom intervale,“ spresnil iDnes s tým, že metro by malo jednu trasu a na nej pätnásť zastávok, z toho sedem pod zemou. Súpravy by jazdili každých päť minút a čas cestovania by skrátili o polovicu.
Nebude to metro
Podľa Hollana nie je označenie "metro" najšťastnejšie. "Nebavíme sa o uzavretom systéme, na ktorý si chceme nárokovať peniaze. Len chceme od štátu, aby postavil ďalšiu železnicu a dúfame, že sa nám to podarí, " povedal českému iROZHLASu Hollan.
Brno by podľa Hollana chclo mať obdobu berlínskej mestskej a prímestskej železnice S-Bahn a stavbu by mal zaplatiť štát.
Hollan tiež vysvetlil, že vlaky, ktoré dnes jazdia ako regionálne po povrchu, by jazdili pod mestom. Boli by to tak stále rovnaké vlaky.