Pokémon GO spôsobil vo svete ošiaľ. Mobilná aplikácia fungujúca na princípe rozšírenej reality znamenala obrovský technologický boom, ktorý sa mohol aj reálne aplikovať v každodennom živote. Rozšírená realita alebo "augmented reality" je jedným z najhorúcejších trendov budúcnosti.
Čo je rozšírená realita
Rozšírená realita (AR) je priamy alebo nepriamy pohľad na fyzicky skutočné prostredie, ktorého časti sú v digitálnej, väčšinou textovej alebo obrazovej forme obohatené o dodatočné informácie relevantné k objektu, na ktoré sa človek pozerá.
(Zdroj: Wikipédia)
Spočíva v integrácii digitálnej informácie v používateľskom prostredí. „Na rozdiel od virtuálnej reality, ktorá vytvára úplne nový svet, rozšírená realita využíva existujúce prostredie, ktorému pridáva niečo navyše,“ tvrdí Michal Salva, kreatívny riaditeľ agentúry daren & curtis.
Hra Pokémon GO prinútila ľudí pohybovať sa. Hráči sa za svojimi obľúbenými pokémonmi vydali do ulíc, či parkov, kde ich mohli nájsť. Pri technologických novinkách nebýva je pravidlom, že ľudia sa vďaka nim začnú viac hýbať.
Napriek tomu, že obrovské bláznovstvo okolo tejto hry upadlo pomerne skoro, vyslala niekoľko signálov smerom k značkám, marketérom alebo reklamným agentúram.