PEKING. Čínsky internetový obchod Alibaba posilňuje svoju pozíciu v kamenných obchodoch. Najnovšie oznámil, že kupuje 36-percentný podiel v najväčšom prevádzkovateľovi hypermarketov v Číne, spoločnosti Sun Art.
Za spomínaný podiel v Sun Art, ktorý prevádzkuje v Číne viac než 440 hypermarketov, zaplatí divízia Alibaby, firma Taobao, 2,9 miliardy dolárov (2,46 miliardy eur). Konkurenčný americký internetový obchod Amazon ešte v júni tohto roka oznámil, že kupuje sieť biopotravín Whole Foods za takmer 14 miliárd dolárov.

Alibaba sa snaží integrovať online obchody s kamennými prevádzkami bez toho, aby musela stavať vlastné obchody. Od roku 2015 investovala spoločnosť do nákupov kamenných obchodov okolo 9,3 miliardy dolárov.
Cieľom najnovšieho kontraktu je lukratívny sektor maloobchodného predaja potravín v Číne v celkovej hodnote zhruba 500 miliárd dolárov. Online biznisu v tejto oblasti sa totiž v Číne zatiaľ príliš nedarí. Podľa analytikov dosahujú online predaje potravín stále iba dolnú hranicu jednociferného pásma.