SME

V Belgicku zadržali 112 slovenských kamiónov pre možné vykorisťovanie vodičov

Polícia skúma, či nedošlo k systematickému sociálnemu dumpingu.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

ZEEBRUGGE, BRATISLAVA. V skladoch belgického prístavu Zeebrugge, ktorý je od Bruselu vzdialený 120 kilometrov, zadržali v pondelok 112 slovenských kamiónov.

Belgická polícia a inšpektorát práce podozrievajú dopravnú firmu North Sea Express, že vykorisťuje vodičov, ktorých si prenajíma cez slovenského prostredníka.

Informovali o tom belgické noviny Het Laatste Nieuws, na správu ako prvá upozornila televízia Markíza.

Zväčša Rumuni

Razia prebehla v skladoch spoločnosti North Sea Express, podnet na to dali samotní vodiči. North Sea Express si totiž najíma vodičov od slovenskej firmy East Transport and Leasing, ktorá vraj zamestnáva prevažne Rumunov.

SkryťVypnúť reklamu
Archívny článok z mája: Dopravnú firmu podozrievajú z podliezania platov. Stopy vedú aj na Slovensko Čítajte 

„Vodiči nesúhlasili s pracovnými podmienkami a žiadali o okamžitý zásah,“ uviedol Filiep De Ketelaere z belgickej inšpekcie práce.

Vodiči, ktorí boli ešte len na ceste do prístavu, dostali už skôr správu, že do skladov v Zeebrugge prísť nemusia.

Denník Het Laatste Nieuws uviedol, že vyšetrovanie skúmajú, či v tomto prípade nejde o takzvaný sociálny dumping.

Niektoré západoeurópske firmy totiž obchádzajú sociálne a zdravotné povinnosti voči zamestnancom tak, že najímajú pracovníkov z východnej Európy cez prostredníkov. Prostredník im v takom prípade naďalej platí východoeurópsku mzdu.

Už v máji belgická inšpekcia urobila raziu v dopravnej firme Jost, ktorá mala tiež pobočku na Slovensku. Vtedy firmu podozrievala, že Belgicku nezaplatila na odvodoch 55 miliónov eur. V aktuálnom prípade podrobnosti z vyšetrovania firmy North Sea Express nie sú známe.

SkryťVypnúť reklamu

Rovnaký majiteľ

Prečítajte si tiež: Šéf slovenských autodopravcov: Ťaháme za slabší koniec Čítajte 

Z verejne dostupných údajov vyplýva, že firma North Sea Express je spriaznené so slovenskou eseročkou East Transport and Leasing, ktorej kamióny boli v Belgicku zadržané. Obe firmy patria belgickému podnikateľovi v doprave Dirkovi Callantovi.

Ak naozaj slovenská firma East Transport and Leasing zamestnávala Rumunov, znamená to, že im musela platiť nanajvýš mzdu podľa slovenských zákonov.

Zo zverejnených účtovných výkazov nie je známe, koľko potom North Sea Express si platil za prenájom vodičov eseročke East Transport and Leasing, hoci podľa účtovných pravidiel transakcie medzi spriaznenými osobami musia byť vo výkazoch uvedené.

East Transport and Leasing mala vlani tržby 12,7 milióna eur, nepatrí tak síce medzi najväčšie dopravné firmy na trhu.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa analytického portálu Finstat.sk je však s týmto obratom medzi päťdesiatimi najväčšími firmami v sektore nákladnej cestnej dopravy na Slovensku.

Združenie autodopravcov ČESMAD tvrdí, že East Transport and Leasing je len schránkovou firmou, cez ktorú si len belgickí podnikatelia prenajímajú za vodičov občanov z východnej Európy.

„Firma zamestnáva rumunských vodičov a pravdepodobne nespĺňa podmienky podnikania na území Slovenskej republiky,“ povedala hovorkyňa združenia Martina Baumann.

Dodala, že ČESMAD sa od spoločnosti dištancuje a vyzýva aj slovenské orgány, aby okolnosti tohto prípadu prešetrili.

Úžitkové vozidlá

Súvisiace témy: Belgicko
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Tridsať rokov učí ľudí šoférovať. Čo je problém dnešných vodičov?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 19 511
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 013
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 125
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 746
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 3 051
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 771
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 1 653
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook 1 541
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Niektorí výrobcovia nespĺňajú požiadavky a čelia konkurenčnej nevýhode.


TASR
Ilustračné foto.

Predpokladaná cena by mala byť maximálne 727-tisíc eur.


TASR 1
Americký prezident Donald Trump.

Prezident adresoval listy predstaviteľom štátov.


TASR 2
Paschal Donohoe.

Predsedom skupiny bude tretie funkčné obdobie.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 560
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 24 481
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 806
  4. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 12 072
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 200
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 850
  7. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 7 119
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 6 809
  1. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  2. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  3. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
  4. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
  5. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  6. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  7. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  8. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
SkryťZatvoriť reklamu