BRATISLAVA. Čakáte na vlak a zo staničného rozhlasu sa ozve, že už o chvíľu príde rýchlik Horalky Sedita. Alebo cestujete autobusom a z reproduktorov počujete, že nasleduje zastávka Rádio Europa 2.
Názvy rýchlikov či autobusových zastávok si vedia firmy na Slovensku bežne prenajať. Ich značka sa potom dostane do grafikonov, na zastávky, webové stránky, ale ľudia ju počujú aj priamo počas cesty.
Firiem, ktoré takúto reklamu využívajú, pribúda. Ony aj dopravcovia vravia, že na zmenené názvy zastávok a vlakov majú len dobré ohlasy.
Naraz oslovia masy

Spomedzi vlakov je najväčší záujem o názvy rýchlikov, ktoré premávajú na hlavnom ťahu Bratislava – Košice. Asi desať firiem v súčasnosti platí za to, aby sa rýchliky volali Horalky Sedita, Tatralandia, PSS Lišiak alebo Intersport.
Hoci sa to ťažko vyčísľuje, spoločnosti tvrdia, že si takto vedia zvýšiť tržby, návštevnosť webov alebo zlepšiť imidž značky.
Cestujúcim sa totiž niekoľkokrát opakuje, do akého vlaku nastupujú, vidia to na dverách rýchlika aj na svetelných tabuliach v nich.
„Pre nás je to vynikajúci spôsob, ako sa dostať do povedomia zákazníkov,“ vraví Eva Rezníková, marketingová riaditeľka obchodu andreashop.sk. Rýchlik s názvom firmy majú na koľajniciach od júna.