MLADÁ BOLESLAV. Zamestnanci Škody Auto sa nemusia obávať, že by Volkswagen, ktorý mladoboleslavskú automobilku vlastní, previedol časť výroby do Nemecka.
Píšu to utorkové české Hospodářské noviny (HN) s odvolaním sa na šéfa koncernových odborov Bernda Osterloha. Špekulácie o presune sa objavili v októbri.
Denník pripomína, že Osterloh patrí medzi najvplyvnejších mužov Volkswagenu, je aj v dozornej rade podniku, kde odborárom patrí polovica z 20 kresiel. Bez ich súhlasu neprejde žiadne rozhodnutie.
Špekulácie

"Úplne jasne hovorím. Nikto zo strany odborov by nepripustil, aby padlo rozhodnutie, ktoré by spochybnilo pracovné miesta v Škode Auto," citujú Osterloha HN.
V médiách sa v októbri objavili špekulácie, že koncern by mohol presunúť časť produkcie Škody Auto do Nemecka. Vedenie a odbory vraj tiež chcú, aby česká divízia platila viac peňazí za zdieľane technológie.
Odborárom Volkswagenu ale podľa Osterloha nie je nič známe o tom, že by sa uvažovalo o odňatí časti výroby českej automobilke. "Nechceme, aby jedna značka vyrábala menej áut a mala nižšiu zamestnanosť v prospech inej značky," uviedol. Podľa neho odborári vo Wolfsburgu úzko spolupracujú s kolegami v Mladej Boleslave.
Stopercentné vyťaženie
HN pripomínajú, že v Nemecku nie sú dostatočne vyťažené kapacity, zatiaľ čo výroba v Česku je na hrane svojich možností.
Osterloh podľa denníka naznačil, že ďalšie rozširovanie neprichádza do úvahy. "Nesmie sa stať, aby sa niekde vybudovali nové kapacity, zatiaľ čo inde nie sú vyťažené tie existujúce. Nejde o to, vziať niekomu prácu, ale musí sa spravodlivo rozdeliť," podotkol.
Škoda Auto prevádzkuje tri výrobné závody v Česku a zamestnáva v nich približne 30.000 ľudí. Vyrába tiež v Číne, Rusku, na Slovensku a v Indii, väčšinou prostredníctvom koncernových partnerstiev, a ďalej na Ukrajine a v Kazachstane v spolupráci s miestnymi partnermi. V roku 2016 dodala Škoda Auto zákazníkom 1,127.700 áut, tretí rok po sebe to bolo cez milión vozidiel.