BRATISLAVA. Za fľašu Zlatého Bažanta, Keltu, Corgoňa či rôznych ovocných ciderov zaplatia zákazníci od januára viac.

Firma Heineken Slovensko, ktorá tieto značky zastrešuje, oznámila, že zvýši ceny až o 3,5 percenta. Na pollitrovú fľašu to vychádza dva až tri eurocenty navyše.
Ako dôvod uviedla, že sa jej výrazne zvýšili náklady na výrobu, najmä suroviny, obaly, ale aj cena práce či energií.
„Ceny sme plošne nezvyšovali od januára 2013, hoci nám odvtedy neustále rástli náklady. V poslednom období však obalové materiály, najmä plechovky, zdraželi o 27 percent a napríklad pivovarnícky slad o šesť percent,“ vysvetľuje Odin Goedhart, generálny riaditeľ spoločnosti Heineken Slovensko.
O 70 percent zdraželi aj ovocné šťavy, ktoré sú dôležitou súčasťou ciderov. „To sú popri nepretržitom náraste cien energií a práce hlavné dôvody, ktoré nás primali premietnuť toto zvyšovanie do predajných cien,“ dopĺňa.
Heineken Slovensko vyrába Zlatý Bažant, Zlatý Bažant Radler, Corgoň, Kelt, Krušovice, Starobrno, Martiner, Desperados či rôzne ovocné cidery.