VIEDEŇ. Podiel elektromobilov na registráciách nových vozidiel v nemecky hovoriacich krajinách síce z roka na rok stúpa, no prelom elektromobility je ešte v nedohľadne.
Podľa analýzy nemeckého odborníka Ferdinanda Dudenhöffera podiel elektromobilov a plug-in hybridov na celkových registráciách za prvých deväť mesiacov bol v Rakúsku 2 percentá, vo Švajčiarsku 2,4 percenta a v automobilovej veľmoci - Nemecku len 1,4 percenta.
Kde je situácia lepšia

Veľkou prekážkou je nedostatok nabíjacích staníc najmä vo veľkomestách, kde majú elektromobily najväčšie využitie.
Tiché elektromobily by sa so svojimi nulovými emisiami uplatnili v mestách, a to v časoch, keď nemecké metropoly diskutujú o zákaze vjazdu dieselových vozidiel. Infraštruktúra v Nemecku, Rakúsku a vo Švajčiarsku je úplne nedostatočná, čo je podľa Dudenhöffera zjavné predovšetkým pri porovnaní situácie s mestami, ako Oslo alebo Amsterdam.
Dudenhöffer použil šesť najdôležitejších vyhľadávačov nabíjacích bodov (estations.de, plugfinder, chargemap, goingelectric, lemnet, plugsurfing) v desiatich najväčších mestách v Rakúsku a vo Švajčiarsku, ako aj v 50 najväčších mestách v Nemecku.
Sieť nabíjaciíchstaníc
Z analýzy vyplynulo, že v rakúskych mestách pripadá jedna nabíjacia stanica v priemere na 10.359 obyvateľov, vo Švajčiarsku na 9645 a v Nemecku na 9344. Naproti tomu v Osle je nabíjačka na každých 688 obyvateľov a v Amsterdame 650.
Vo Viedni našlo šesť vyhľadávačov len 85 nabíjacích staníc, čo zodpovedá jednej zhruba na 22.000 obyvateľov. Klagenfurt je na tom s pomerom jedna nabíjačka na 2626 obyvateľov najlepšie spomedzi všetkých analyzovaných veľkomiest v Nemecku, Rakúsku aj vo Švajčiarsku.