BRATISLAVA.Takmer štyria z desiatich opýtaných Slovákov by do pol roka chceli zmeniť svoje súčasné zamestnanie. Vyplýva to z prieskumu personálnej agentúry Grafton Slovakia, ktorý vykonala agentúra v spolupráci so spoločnosťou Behaviolabs.com počas augusta a septembra tohto roka na vzorke 1 503 respondentov.
V prieskume 18 percent respondentov uviedlo, že by chcelo zmeniť zamestnanie do jedného mesiaca, 38 percent do pol roka a 31 percent do roka. Až 81 percent respondentov bolo vo veku od 21 do 40 rokov, 75 percent opýtaných má vysokoškolské vzdelanie a 94 percent oslovených pracuje v súkromnom sektore.
Peniaze ako najsilnejší argument
"Finančné ohodnotenie je pre Slovákov nielen najdôležitejším argumentom pre prípadný odchod zo súčasného zamestnania, ale aj pre prijatie novej pracovnej ponuky. Podľa nášho prieskumu až 54 percent respondentov uviedlo, že sa im v tomto roku zvýšila mzda, 41 percentrespondentov uvádza, že mzda sa im nezmenila a iba 5 percent uviedlo, že ich mzda klesla," uviedol Country manažér Grafton Slovakia Miroslav Garaj.
Aj napriek tomu, že zamestnávatelia sa snažia motivovať svojich ľudí rastom miezd alebo ponukou nefinančných benefitov, situácia na trhu práce podľa neho nahráva tomu, že zamestnanci sa viac než predtým obzerajú po novom mieste.
Tromi najčastejšími dôvodmi, ktoré vedú ľudí k zmene zamestnania, sú mzda, túžba po kariérnom raste a potreba zmeny. Medziľudské vzťahy na pracovisku sa stávajú veľmi dôležitým faktorom spokojnosti zamestnancov.
Ľudia chcú byť v práci šťastní
Ľudia už nechcú chodiť do práce len za zárobkom, chcú sa tam cítiť komfortne aj po ľudskej stránke. Dokazuje to i prieskum, v ktorom respondenti uviedli, že ich najväčšou motiváciou v zamestnaní sú výška mzdy a dobré vzťahy s kolegami.
Naopak, za najviac demotivujúci faktor v zamestnaní respondenti označili zlé vzťahy na pracovisku, či už s kolegami alebo s vedením spoločnosti.
Prieskum potvrdil, že nové pracovné miesto ľudia hľadajú najmä cez pracovné portály (92 % respondentov). Webové stránky personálnych agentúr využíva až 50 percent respondentov, stránky zamestnávateľov navštevuje 50 percent respondentov a 47 percent respondentov si nové zamestnanie hľadá na sociálnych sieťach.