Integrovaná doprava funguje v Bratislavskom samosprávnom kraji už niekoľko rokov. Poslednú etapu župa spustila pred dvoma rokmi. Odvtedy môžu pasažieri cestovať na jeden lístok v rámci celého kraja.
Od budúceho roka by mali mať cestujúci možnosť kúpiť si lístky aj cez mobilnú aplikáciu. Aspoň to sľubuje predseda predstavenstva Bratislavskej integrovanej dopravy MARIAN ROVENSKÝ.
„V rámci nej by si klient kúpil nielen cestovný lístok, ale aj našiel spojenia a časy odchodu a príchodu vlakov, respektíve autobusov,“ povedal v rozhovore pre SME.
V budúcom roku má do systému vstúpiť RegioJet. Kedy to bude?
„RegioJet do systému vstúpi od začiatku apríla.“
Prečo až tak neskoro? Spomínal sa už začiatok roka.
„Vytvorili sme pracovnú skupinu, v ktorej sú všetci dopravcovia a objednávatelia. Nie je to teda iba o dohode RegioJetu so s vojím dodávateľom IT systému, ale je to aj o ďalších iných krokoch, ktoré s tým súvisia.“
Napríklad?
„Potrebujeme vytvoriť infraštruktúru na železničných staniciach – nainštalovať označovače cestovných lístkov. Takýto nákup máme schválený, začali sme ho pripravovať.“
Dokedy ich viete nainštalovať na železničné stanice?

„Pri začiatku vstupu RegioJetu do integrovanej dopravy bude označovačom vybavená len jedna vlaková stanica – vo Vrakuni.“
Aké budú podmienky vstupu RegioJetu do systému?
„Nič zásadné sa meniť nebude. Predstavili sme im systém, povedali, aké sú podmienky deľby tržieb, rozprávali sme sa o ich podmienkach a čo všetko sa v prípade vstupu do systému od dopravcu vyžaduje.“
Prečo RegioJet vlastne vstupuje do systému až takto neskoro?
„RegioJet bol súčasťou rozhovorov ešte pred spustením celého systému. V istej fáze sa však rozhodol, že súčasťou tohto systému nechce byť. To, prečo svoje stanovisko zmenil, je otázka naň.“
Čo si myslíte vy?
„Keď videl, že systém je úspešný, videl vznik novej zastávky vo Vrakuni, tak sa celý proces jeho vstupu začal realizovať.“
Po akom území bude vlastne RegioJet jazdiť?