PEKING. Predaj vozidiel Ford v Číne aj v novembri klesol a viac ako v predchádzajúcom mesiaci. Oznámila to v pondelok americká automobilka.
Konkrétne odbyt modelov Ford na najväčšom automobilovom trhu na svete sa v novembri znížil o 8 % po októbrovom poklese o 5 percent.
Za 11 mesiacov od začiatku januára do konca novembra 2017 predal Ford v Číne 1,06 milióna vozidiel, čo je o 6 percent menej ako v rovnakom období minulého roka.

Odbyt Fordu v Číne tento rok výrazne zaostáva za konkurentmi. Automobilka sa po nástupe nového generálneho riaditeľa Jima Hacketta snaží prepracovať stratégiu a oživiť rast predaja na čínskom trhu.
Medzi plánovanými krokmi je revízia čínskych prevádzok. Výsledkom pravdepodobne bude väčšie sústredenie sa na výrobu elektromobilov a elektrických dodávok. Vláda v Číne podporuje takéto plány, ktoré jej pomôžu zredukovať exhaláty v preplnených mestách.
Ford sa snaží o uvedenie ďalších nových energeticky úspornejších vozidiel na čínsky trh a plánuje experiment s priamym predajom prostredníctvom partnerstva s čínskym internetovým gigantom Alibaba Group Holding.