PREŠOV, BRATISLAVA. Spor s ministrom dopravy Árpádom Érsekom (Most-Híd) o výstavbu severného prešovského obchvatu vyhrali analytici okolo ministra financií Petra Kažimíra (Smer).
Po svojom tlaku na začiatku roka 2017 dokázali presadiť zlacnenie jeho výstavby. Štát v prvej etape ušetrí 33 miliónov eur, v druhej ďalších 79 miliónov. Bude sa stavať len v polovičnom profile, teda s dvoma pruhmi - jedným pre každý smer.

Národná diaľničná spoločnosť tesne pred Vianocami oznámila vypísanie tendra na výstavbu spomínanej prvej etapy. Odhadla, že za výstavbu zaplatí bezmála 170 miliónov eur. Začať stavať plánuje v druhej polovici roka 2018.
Severný obchvat Prešova je súčasťou dlhšej rýchlostnej cesty R4 z metropoly Šariša smerom na Poľsko.
NDS ešte v polovici roka 2017 spustila výstavbu juho-západného obchvatu mesta. Ten je pre zmenu súčasťou diaľnice D1 z Bratislavy do Košíc.
Čo zlacnenie spôsobilo
Prvú časť obchvatu Prešova tvorí 4,3 kilometra rýchlostnej cesty. Jeho súčasťou je tunel, ktorý je dlhý viac ako jeden kilometer, a deväť mostov. NDS odhaduje, že jeho výstavba bude trvať viac ako tri a pol roka.