SME

ŽOS Trnava zmodernizuje päťdesiat osobných vozňov za takmer 37,5 milióna eur

Štátneho dopravcu ZSSK bude stáť obnova jedného vozňa 748,5 tisíc eur.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: MARTIN ŠIMOVEC)

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) si dá zmodernizovať päťdesiat osobných vozňov druhej triedy radu Bmeer pre diaľkovú dopravu.

Plánuje za to zaplatiť 37,43 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (44,91 mil. eur vrátane DPH) spoločnosti ŽOS Trnava, a. s. na základe výsledku verejnej súťaže vyhlásenej ešte v máji tohto roku a s použitím elektronickej aukcie.

Obnova jedného vozňa by tak mala stáť 748,5 tis. eur bez DPH. Predpokladaná cena zákazky, plánovanej do 30. júna 2022, predstavovala 37,5 mil. eur bez DPH.

SkryťVypnúť reklamu

Lepšia klimatizácia, nové dvere aj sedadlá

Štátny osobný vlakový dopravca vybral poskytovateľa uvedených služieb spomedzi ponúk troch uchádzačov, pričom jedného vylúčil. Modernizácia sa týka osobných vozňov pôvodne radu Bmee a Amee, vyrobených v rokoch 1986 a 1987, pričom modernizované boli už v rokoch 2006 a 2007.

Prečítajte si tiež: Cesta rýchlikom z Bratislavy do Žiliny sa zrýchli od 10. decembra Čítajte 

Vo vozňoch majú byť zvýšené výkony klimatizácie, vymenené nástupné a prechodové dvere, sedadlá, ako aj interiér. Zákazka pozostáva z modernizácie jedného vozňa a zároveň z opcie na ďalších najviac 49 vozňov.

Súťaž troch firiem

ŽOS Trnava má zabezpečiť modernizáciu vozňov pre ZSSK spolu s ôsmimi subdodávateľmi, pričom ich predpokladaný podiel na zákazke by mal dosiahnuť 48 % z objemu kontraktu.

Trnavská spoločnosť získala v elektronickej aukcii, ako vyplýva z výsledku verejného obstarávania, spolu 90,7 bodu, z toho za celkovú cenu modernizácie vozňov 66,7 bodu.

SkryťVypnúť reklamu

Česká spoločnosť Pars nova, a. s., zo Šumperka navrhla modernizáciu za 37,5 mil. eur bez DPH, v elektronickej aukcii dosiahla 84,38 bodu, z toho za celkovú cenu modernizácie vozňov 70 bodov.

Obe firmy navrhli dodať prvý modernizovaný vozeň do 240 dní, ŽOS Trnava ponúkol odstránenie vady v rámci záručného servisu za šesť dní, Pars nova za sedem dní.

Ponuku v tendri predložila aj spoločnosť ŽOS Vrútky, a. s., no pre nesplnenie podmienok účasti bola vylúčená pre nesplnenie podmienok účasti ešte pred otváraním cenových ponúk.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jednou z troch nástupníckych spoločností bývalých jednotných železníc.

Má základné imanie 212,44 mil. eur a jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy a výstavby SR.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky štátu a od decembra 2016 opäť prevádzkuje komerčné InterCity vlaky bez podpory štátu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (7. 4. 2025)
USD 1.106
AUD 1.810
CZK 25.142
JPY 160.560
CAD 1.570
GBP 0.850
HUF 405.700
PLN 4.263
CHF 0.941
SEK 10.974

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 14 817
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 184
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 442
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 330
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 374
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 761
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 739
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 193
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 615
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 252
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 356
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 474
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 611
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 711
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 9 614
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 591
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ursula von der Leyenová

EÚ sa bude chrániť pred nepriamymi vplyvmi nových ciel.


TASR
Pôvodná vizualizácia projektu na Šancovej ulici.

V susedstve rušnej ulice chce finančná skupina Proxenta stavať byty.


Ilustračné foto

Tieto čísla ešte neodrážajú vyššie dovozné clá v USA.


TASR
Ilustračné foto

Dôvera v ekonomiku klesla viac, ako predpovedali analytici.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 615
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 252
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 356
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 474
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 611
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 711
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 9 614
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 591
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu