BRATISLAVA. Po Vianociach sa už tradične ozývajú povianočné výpredaje a zľavy, a to nielen v nákupných centrách, ale aj na internete.
Veľké e-shopy lákajú ľudí na niekedy až prekvapivo vysoké zľavy, aj tu však platí, že netreba prirýchlo podľahnúť nákupnému ošiaľu.
Každú zľavu si treba overiť, ak sa dá, tak cenu porovnať vo viacerých obchodoch alebo využiť internetové porovnávače cien, napríklad Heureka.sk.
Jeden malý trik
Vlani napríklad najväčší internetový obchod na Slovensku Alza.sk predával obyčajnú súpravu na šitie za menej ako sedem eur po viac ako 90-percentnej zľave.

V skutočnosti sa cena za súpravu znížila len o pár eur, hoci Alza tvrdila, že pôvodne stál produkt 95 eur. Ako sa to mohlo stať?
E-shopom jednoducho stačí, aby vo svojej cenovej evidencii evidovali, že tovar mal príliš vysokú cenu a je pritom jedno, či cenu umelo zvýšil v noci a na pár minút, keď je návštevnosť e-shopu najnižšia.
Takýto trik mohla použiť vlani aj Alza, tá však poprela, že by zákazníkov zavádzala. Aj tento rok útočí obchod výraznými zľavami, napríklad kávovar na kapsule Bosch Tassimo ponúka krátko po Vianociach s 50-percentnou zľavou za necelých 75 eur, pričom pôvodnú cenu uvádza 150 eur.