BRATISLAVA. Päťdesiat, sedemdesiat či viac ako deväťdesiat percent. Obchodníci lákajú zákazníkov na vysoké zľavy, ktoré nie sú skutočné, ide len o výsledok nečestnej obchodnej stratégie.
Tento trik sa objavil aj v ponuke najväčších e-shopov Alza.sk alebo Mall.sk, ale aj Datart.

Na výpočet nereálne vysokej zľavy im stačí, aby na niekoľko minút nafúkli cenu tovaru na nereálne vysokú úroveň.
Zvyčajne sa to robí v noci, keď je návštevnosť webu nízka. Obchodníci prehnanú cenovku zapíšu do cenovej evidencie a z nej potom vypočítajú vysokú zľavu.
Slovenská obchodná inšpekcia s tým nepohne, pretože do cenotvorby medzi predávajúcim a kupujúcim vstupovať nemôže. Na to, aby sa obchod vyhol pokute, stačí, aby dokázal, že mal cenu zapísanú v cenovej evidencii, hoci aj v noci na pár minút.
Zbytočná záťaž pre poctivých
Hoci e-shopy tvrdili, že išlo o chybu a vysoké pôvodné ceny na svojich weboch opravili, aj tento rok môžete natrafiť na podozrivo vysoké zľavy.