Medzi Mníchovom a Norimbergom po prvý raz v reálnej prevádzke otestuje nemecký logistický kolos DB Schenker a výrobca nákladných áut MAN jedným vodičom navádzané kolóny kamiónov.
Kabíny ďalších majú byť po očakávanom úspešnom vyhodnotení testov bez vodičov. Vedúci vodič má riadiť aj vozidlá za ním, bude s nimi nepretržite spojený elektronickou komunikáciou „auto-auto“.

Takýto systém prepojenia vozidiel a vytvárania konvojov navádzaných asistenčnými technológiami a kontrolným systémom sa nazýva platooning. Nejde prioritne o snahu šetriť na mzdách a voziť viac nákladu s menším počtom vodičov.
Firma DB Schenker vidí prínos predovšetkým v možnosti zvyšovať plynulosť, hospodárnosť, ekológiu a bezpečnosť jazdy na preplnených diaľniciach, ako aj ich odľahčenie.
Prínosy systému
Nový systém umožní ušetriť až desať percent pohonných látok a úmerne tomu aj znížiť množstvo emisií oxidu uhličitého v ovzduší. Laik, ktorý centrálne navádzaný konvoj na autostráde zbadá, bude určite prekvapený: vzdialenosť medzi jednotlivými kamiónmi bude iba desať metrov, čiže pol sekundy jazdy.