Sú ľudia pracujúci z domu rovnako produktívni ako pracovníci v kanceláriách?
Z našich skúseností sú najdôležitejšími benefitmi tohto trendu väčšia produktivita, lepšie vzťahy s nadriadenými, vyššia spokojnosť z práce, lojálnosť, menej stresu a lepšia rovnováha pracovného a osobného života.
Radi pracujeme z domu, z kaviarní, počas cestovania či zo sídiel našich klientov. Stále je však dôležité, aby sme sa pravidelne osobne stretávali v kancelárii. Dokázali sme, že koncept nového sveta práce má biznisový zmysel.

Asi rok po dokončení implementácií tri štvrtiny zamestnancov uviedli, že sú v novom prostredí veľmi produktívni. Zároveň sme dokázali znížiť náklady na telekomunikácie, cestovanie a kancelárske potreby. Podľa prieskumu sú manažéri ochotnejší podporovať koncept práce z domu.
Ako to vnímate?
Máte pravdu, čoraz viac firiem chce byť flexibilnejšími. Každá spoločnosť má rôzne potreby a dôvody na takúto kultúrnu zmenu a bude uplatňovať flexibilitu vlastným spôsobom. Preto neexistuje univerzálny návod pre všetkých.
V Microsofte sme zaviedli kultúru založenú na zodpovednosti za vykonanú prácu, a nie na počte hodín, ktoré ľudia strávia pri svojom stole v kancelárii. Veríme, že každý človek potrebuje na dosiahnutie maximálneho pracovného výkonu iné podmienky.
Keď dáme ľuďom možnosť organizovať si, kedy, kde a ako chcú pracovať, budú efektívnejší a šťastnejší, pretože pre nich bude jednoduchšie organizovať si aj svoj súkromný život.
“Musíte sa vyhnúť cieľom, ktoré vedú k mechanickému „odškrtávaniu“ čiastkových úloh bez pochopenia celkového smerovania firmy
„
Ako potom riadiť tím vo flexibilnom pracovnom prostredí?
Naše skúsenosti ukazujú, že medzi nevyhnutnými zložkami je schopnosť stanoviť ciele veľmi jasne, ale nie príliš formálne. Ľudia potrebujú pochopiť, čo chcete dosiahnuť, aby sa vedeli správne rozhodovať.
Musíte sa však vyhnúť cieľom, ktoré vedú k mechanickému „odškrtávaniu“ čiastkových úloh bez pochopenia celkového smerovania firmy. Môžete sa sústrediť na počet návštev u zákazníkov alebo môžete hodnotiť spokojnosť zákazníkov a kvalitu projektov, ktoré s nimi robíte.