STOCKHOLM. Švédsky nábytkársky gigant Ikea prišiel s nevšednou interaktívnou reklamou.
Vo švédskom časopise pre ženy Amelia nájdu čitateľky tehotenský test, ktorý je súčasťou reklamnej kampane nábytkárskej firmy. Špeciálne vyrobený povrch je vlastne testovacím prúžkom na graviditu.
"Vycikanie sa na túto reklamu môže zmeniť váš život," hlása slogan nevšedného reklamné počinu, za ktorým stojí švédska reklamná agentúra.
Reklama nabáda tehotné ženy, aby sa na ňu "vycikali" a získali tak zľavu na detskú postieľku. Ak je test pozitívny, na novinovej stránke sa objaví kód na zľavu.
Na Slovensku a tiež inde vo svete táto kontroverzná kampaň neprebieha. Zľava je zatiaľ dostupná len v spomínanom švédskom časopise pre ženy.
Reklama už stihla vzbudiť v spoločnosti rôzne reakcie, mnohí ju označili za sexistickú a ponižujúcu.
Kritici poukazujú aj na to, že reklama je nehygienická, keďže ženy musia priniesť ocikanú novinovú stranu do obchodu, aby im pokladník uplatnil zľavu na postieľku.