BRATISLAVA, PRAHA. Nábytkársky gigant Ikea chce byť bližšie k ľuďom. V Prahe na Václavskom námestí otvorí svoju novú pobočku, no nebude to klasický obchodný dom, na aký sú ľudia zvyknutí.

Takzvané pop up štúdio bude zaberať približne tisíc štvorcových metrov a zameriavať sa bude len na jednu oblasť. Konkrétne v Prahe na obývacie izby.
Ikea očakáva, že sa takto dostane bližšie k ľuďom v centre mesta, návštevnosť odhaduje na tisíc ľudí, čo je desatina návštevnosti v klasických obchodných domoch.
Nový typ predajne si vyžiada investíciu vo výške takmer 600-tisíc eur (15 miliónov českých korún), prácu si tu nájde približne tridsať ľudí. Podľa webu bude súčasťou štúdia aj kaviareň.
„Ľudia majú viac peňazí, no menej času. Takto sa im chceme priblížiť,“ vysvetlil generálny riaditeľ českej aj slovenskej Ikey Marek Feltl pre český ekonomický web e15.cz.
Ikea už v minulosti používala predajne a menšou rozlohou a skromnejšou ponukou. V roku 1992 takto otvorila svoj prvý obchod aj na Slovensku, vtedy koncept volala start shop.