SME

Zavádzajúci obal roka už má víťaza, Nemci vybrali o sto gramov ľahšie müsli

Najviac hlasov majú cereálie Vitalis Früchtemüsli od Dr. Oetkera, ktoré sa zmenšili o sto gramov. Na Slovensku sa nepredávajú.

Víťazom spotrebiteľskej ankety o najzavádzajúcejší obal roka sa stali müsli značky Dr. Oetker. Víťazom spotrebiteľskej ankety o najzavádzajúcejší obal roka sa stali müsli značky Dr. Oetker. (Zdroj: Consumer Center Hamburg (vzhh))

BERLÍN, BRATISLAVA. Vyše 42-tisíc ľudí zahlasovalo v ankete s názvom „Zavádzajúci obal roka“, ktorú organizuje nemecké Spotrebiteľské združenie Hamburg (VZHH).

Medzi tohtoročnými kandidátmi bolo päť produkov, a to cereálie Vitalis Früchtemüsli od Dr. Oetkera, arašidové chrumky Lorenz Erdnuß Locken od spoločnosti Lorenz Snack-World, keksíky Milka Nussini od výrobcu Mondelēz, Mentos Pure White žuvačky od firmy Perfetti Van Melle a čokoládové tyčinky Mars Minis od Mars Deutschland.

Prečítajte si tiež: Výrobcovia sa skryto obohacujú. Nemci ich odhaľujú v ankete Zavádzajúci obal roka Čítajte 

Najčastejším dôvodom, prečo sa výrobok v ankete ocitol bolo, že výrobca potajomky znížil gramáž výrobku, pričom cenu zachoval.

SkryťVypnúť reklamu

Tým sa skryto obohacoval. Ďalším dôvodom bolo, že výrobca negatívne zmenil zloženie výrobku.

Nemci 23. januára spoznali úplného víťaza tejto spotrebiteľskej ankety, ktorej cieľom je verejne pranierovať výrobcov, ktorí obalmi zavádzajú svojich zákazníkov.

Odsypali sto gramov

Viac ako tretina hlasujúcich (15 642 ľudí z celkových 42 819 hlasujúcich) dala svoj hlas výrobku müsli Vitalis Früchtemüsli od Dr. Oetkera.

Cereálie sa do ankety dostali najmä pre zníženie hmotnosti. Výrobca z pôvodného 600-gramového balenia urobil 500-gramové.

Celých sto gramov odsypal z balenia bez toho, aby sa to prejavilo na cene výrobku, čím došlo k skrytému 20-percentnému nárastu ceny.

Výrobca zmenil aj zloženie, o čom na etikete informoval pod nálepkou „zlepšená receptúra“. Pozornejší spotrebiteľ si všimol, že výrobca nahradil sušené ovocie cukrom a tiež znížil množstvo obilnín v balíku.

SkryťVypnúť reklamu

Cereálie so „zlepšenou receptúrou“ navyše obsahovali rovnaké množstvo ovocia ako pôvodná verzia výrobku.

Jediná zmena k lepšiemu je, že nová receptúra müsli neobsahuje žiadnu arómu.

Tento výrobok sa na slovenskom trhu nepredáva, zakúpiť si ho môžu zákazníci v Nemecku.

Chýbalo 15 žuvačiek

Na druhom mieste skončili žuvačky Mentos, za ktoré zahlasovalo takmer 12-tisíc ľudí. V novom balení žuvačiek zákazník nenašiel 50 kusov žuvačiek, ale len 35 kusov.

Výrobca sa tento radikálny úbytok množstva žuvačiek snažil obhájiť tým, že jedna žuvačka po novom váži dva gramy namiesto pôvodného 1,5 gramu.

Zákazníci si však všimli, že aj napriek väčšej žuvačke je celé balenie o päť gramov ľahšie v porovnaní s pôvodnou verziou. Aj v tomto prípade výrobca cenu za balenie žuvačiek nezmenil.

SkryťVypnúť reklamu

Ubrali z lieskovcov

A na treťom mieste skončili keksíky Milka Nussini od výrobcu Mondelēz. Zahlasovalo za ne 7543 ľudí.

Balenie keksov sa zmenšilo o necelých 6 gramov – z 37 gramov na 31,5 gramu. Avšak keksy výrobca predáva v balení po piatich kusoch, celkový úbytok hmotnosti je tak 27 gramov. Cena sa nezmenila, a preto spotrebiteľ zaplatí o necelých 18 percent viac.

Odlišné je aj zloženie keksov – z údajov na zadnej strane vyplýva, že výrobca šetril na lieskovcoch. Pôvodné balenie uvádzalo 14-percentný podiel, v súčasnosti deklaruje 9,5-percentný.

Štvrté miesto patrilo čokoládovým tyčinkám od spoločnosti Mars, ktoré sa na zozname ocitli taktiež pre zníženú hmotnosť balenia. Najmenej hlasov dostali arašidové chrumky Lorenz Erdnuß Locken od firmy Lorenz Snack-World.

SkryťVypnúť reklamu

Potraviny

Na pultoch obchodov bolo v tomto roku 40,4 percenta slovenských potravín.


TASR
Lekárky pre dlhodobé výsledky odporúčajú aj prekopanie životného štýlu.

Dôvodom bolo zníženie cien obilnín, cukru a rastlinných olejov.


TASR
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  2. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  4. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  5. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  8. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  1. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  2. Precvičte si mozog s Tréningom pamäti. Predplatné sa oplatí
  3. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  4. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  6. Hrady, zámky a zoologické záhrady. 100 tipov na výlety v Česku
  7. Máte po štyridsiatke? Tieto vyšetrenia netreba odkladať
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 24 653
  2. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 12 122
  3. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 7 667
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 7 055
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 022
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 5 278
  7. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 4 906
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 4 754
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Riziko výpadku dodávok suroviny z krajín Blízkeho východu nateraz nehrozí.


TASR
Jerome Powell.

Čelí pritom kritike prezidenta Trumpa, že neznížil úrokové sadzby.


TASR
Zakladateľ a riaditeľ Knihobotu Dominik Gazdoš vsadil na to, že Slováci radi čítajú aj české knihy.

Pozreli sme sa, ako funguje biznis online antikvariátov.


Wall Street

Americký rozpočet počíta s vyššou daňou z dividend.


  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 186 381
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 13 053
  3. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 7 229
  4. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 6 776
  5. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 5 209
  6. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 5 178
  7. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 4 853
  8. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské. 4 672
  1. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  3. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  4. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  5. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
  6. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  7. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  8. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
SkryťZatvoriť reklamu