BRATISLAVA. Gastrolístkové firmy sa snažia obchodníkov presvedčiť na používanie kariet tak, že im nainštalujú stravovaciu aplikáciu do už existujúceho terminálu reštaurácie. „Až keď to nie je možné, napríklad pre zastaraný terminál alebo nesúhlas majiteľa terminálu (čo môže byť banka), tak ponúkame reštaurácii náš terminál aktuálne bezplatne,“ vysvetľuje Marcela Šuštiaková, marketingová riaditeľka Doxx - Stravné lístky.

Ide podľa odborníkov najmä o nastavenie poplatkovej politiky. Ak by gastrofirmy používali iba bankové terminály, sú závislé od ich poplatkov, prípadne od poplatkov MasterCard či Visa. Nechcú sa s nimi deliť, a preto investujú do svojej siete terminálov, hoci je drahá.
„Platobné systémy navyše často nie sú kompatibilné (vzhľadom na iné aplikačné a bezpečnostné štandardy), takže náklady na zavedenie novej karty môžu byť vyššie ako nasadenie vlastných terminálov,“ hovorí Peter Géc, konzultant firmy Infinity Consulting. Prekážkou môžu byť aj rozdiely v splatnosti transakcií alebo vo výške a spôsobe účtovania poplatkov.