BRATISLAVA. Slovenská obchodná inšpekcia zaznamenala rapídny pokles podnetov od spotrebiteľov na predajné a prezentačné akcie.
V roku 2013 to bolo viac ako 500 podnetov, minulom roku 7. Informovala o tom hovorkyňa obchodnej inšpekcie Danuša Krkošová.
Podľa jej ďalších slov sa výrazný pokles prejavil už v roku 2014 (78 podnetov) a pokračoval v rokoch 2015 (80), 2016 (25 podnetov).

Napriek tomu sa však môžu vyskytnúť nekalé obchodné praktiky ako zavádzanie, agresívny marketing, tvrdenie, že produkt vie liečiť dysfunkcie a choroby či reklama typu nalákať a zmeniť, priblížila situáciu.
K znižovaniu počtu nelegálnych predajných a prezentačných akcií prispieva podľa nej dlhodobá cielená prevencia.
"Štátne orgány, spotrebiteľské združenia a samospráva informujú najviac ohrozené skupiny spotrebiteľov o rizikách, ktoré súvisia s nákupom na takýchto akciách," konštatovala Krkošová.
Obchodná inšpekcia uverejňuje na webovej stránke oznámenia o týchto akciách, pripomenula Krkošová s tým, že v rokoch 2014 až 2017 zverejnili 7958 oznámení, nezverejnili 458 a stornovaných bolo 10.
"Napríklad v roku 2016 sa počet oznámených akcií v porovnaní rokom 2015 výrazne znížil o 765 oznámení na 1789," informovala.
Za štyri roky podnikatelia doručili obchodnej inšpekcii 8426 oznámení. Dôvodmi nezverejnenia bolo, že oznamovateľ nesplnil náležitosti na jeho zverejnenie, uzavrela.