BRATISLAVA. V automobilovom sektore chýba asi 14-tisíc zamestnancov. Automobilky preto čoraz viac tlačia na vládu Roberta Fica (Smer), aby uvoľnil pravidlá pre zamestnávanie ľudí zo štátov mimo Európskej únie, ako je Srbsko či Ukrajina.
V opačnom prípade začne byť Slovensko pre investorov menej príťažlivé. Najmä pre dodávateľov, ktorí pre automobilové závody dodávajú komponenty.
Toto je dvanásť grafov, ktoré vypovedajú o tom, ako sa darí automobilovému sektoru na Slovensku, ktorý je pre národné hospodárstvo kľúčový.
1. Stále viac než milión
Výrobným závodom na Slovensku sa darilo aj v roku 2017, dokázali vyrobiť opäť viac ako jeden milión áut. V porovnaní s rokom 2016 však ide o mierny pokles.
Výroba poklesla v žilinskej Kia, zrejme aj v bratislavskom Volkswagene. Mierne rástla výroba trnavského PSA Groupe.

2. Ako rástli
Výroba áut na Slovensku sa už štvrtý rok drží nad miliónovou hranicou.
Rovnaký počet vozidiel sa má vyrobiť aj v tomto roku. S počtom výrobených áut sa však závody dostávajú na svoje produkčné hranice.
V tomto roku má začať svoje autá na Slovensku vyrábať aj britský Jaguar Land Rover, ale pravdepodobne ešte tento rok výrazne neovplyvní štatistiku.

3. Líder
Lídrom vo výrobe vozidiel na hlavu je aj naďalej Slovensko. Vlani vyrobilo 189 áut na tisíc obyvateľov. Za ním nasleduje Česká republika a ďaleko za týmito krajinami je Nemecko.
