Predtým, ako začal podnikať pracoval Ján Bendík ako údržbár na poliklinike v Spišskej Novej Vsi. Jeho manželka Danka bola v odevnej spoločnosti šičkou vývojárkou
„Keďže po návrate z materskej dovolenky jej ponúkali len miesto upratovačky, padlo definitívne rozhodnutie. Za 50-ti- síc korún sme kúpili použitý šijací stroj, na ktorom bolo potrebné urobiť menšie technické úpravy, a tiež látky na rozbehnutie malej výroby,“ spomína na začiatky J. Bendík.
Výrobu odštartovali priamo v ich byte, v spálni. Prvým produktom bolo oblečenie pre deti – košieľky, pyžamká, ako aj nohavice pre známych. Neskôr, keď sa obchod začal rozbiehať, investovali do kúpy niekoľkých nových strojov a prijali prvých zamestnancov.

S tým bolo, samozrejme, spojené viacnásobné sťahovanie. Najprv firma fungovala u známych v dome a potom našli vhodné priestory na výrobu a administratívu v Spišských Tomášovciach. Tam pôsobia dodnes.
„Nosnou myšlienkou vzniku firmy bolo niečo tvoriť, realizovať sa a mať z toho radosť,“ konštatuje J. Bendík.
Diftínové nohavice
Začiatkom deväťdesiatych rokov sa Bendíkovci zaoberali výhradne zákazkovým šitím bez akejkoľvek firemnej značky. V roku 1999 si založili značku Benesport a začali šiť diftínové nohavice.
Počas troch či štyroch rokov sa vypracovali do stavu, že ročne ušili 20- až 24-tisíc kusov tohto odevu. Kľúčovým produktom firmy Benesport sa stali diftínové nohavice.
„Zákazníci diftín poznali ešte z čias komunizmu ako veľmi pohodlný, prírodný a príjemný materiál s dobrými vlastnosťami. Bol to produkt, ktorý vtedy nevyrábal nikto iný,“ hovorí J. Bendík.
V ich našej ponuke figurovali modely, s ktorými boli stotožnení a doslova s materiálom diftín žili. Dobré meno firmy sa začalo šíriť po celom Slovensku.
Neskôr, v roku 2004, prudko nastúpila éra technických materiálov a o diftín prestával byť záujem. Masívna reklama rýchlo sa rozrastajúceho oblečenia z technických materiálov tento prírodný materiál prevalcovala.
Na Slovensko prichádzali veľké nadnárodné spoločnosti, ponúkajúce takéto produkty masovo. „V našej stratégii však nebola vôľa zmeniť výrobu v prospech prudkých zmien na trhu, ktoré v tom čase znamenali obrovský rast dopytu zo strany zákazníkov,“ opisuje prvú krízu J. Bendík.