STUTTGART. Čínsky trh sa pre nemecké automobilky stáva čoraz významnejší. Vlani tam koncerny Volkswagen, Daimler a BMW predali 34,9 percenta z celkového počtu vyrobených vozidiel. V pondelok o tom informovala poradenská podniková spoločnosť Ernst & Young (EY) vo svojej štúdii.
V roku 2009 predávali automobilky na čínskom trhu len menej ako 18 percent vozidiel zo svojej ročnej produkcie.
Od čínskeho trhu najviac závisí Volkswagen. Vlani na ňom umiestnil 40 percent svojej produkcie.
Trhový podiel troch nemeckých automobiliek po rokoch poklesu v Číne vlani znovu vzrástol. Z celkového počtu všetkých predaných osobných vozidiel dosiahol vyše 22 percent.
Expert EY Peter Fuss odhaduje, že čínsky trh s automobilmi by mohol v tomto roku vzrásť o 3 až 4 percentá. Nemeckí výrobcovia by s jeho prírastkom mali udržať krok.
V Číne tlačia úrady automobilky do výroby áut s elektrickým pohonom. V roku 2019 majú mať z ročnej produkcie 10 percent takýchto vozidiel. Fuss uviedol, že nemecké automobilky si nemôžu dovoliť v tejto oblasti zaostať.