NEW YORK. Užívatelia Facebooku strávili v poslednom štvrťroku minulého roka na sociálnej sieti menej času. Firme navyše prvýkrát klesol počet každodenných užívateľov v USA a Kanade.
Pokles doby strávenej na sieti prišiel ešte pre plánovanými radikálnymi zmenami, ktoré majú zamerať užívateľov len na „zmysluplné“ kontakty.
Akcie firmy v prvej reakcii na správu v priebehu elektronického obchodovania klesli o päť percent, čo bolo pre firmu, ktorá svojimi výkonmi prekonáva očakávania analytikov, nezvyčajné.
Neskôr však opäť oživili, ako sa firma snažila presvedčiť investorov, že pokles nebude mať dopad na rast príjmov, uviedol denník Financial Times.

Facebook informoval, že počet hodín strávených na sieti v posledných troch mesiacoch roku klesol o zhruba päť percent, teda takmer 50 miliónov hodín denne.
Počet každodenných užívateľov v USA a Kanade sa potom znížil na 184 miliónov zo 185 miliónov v predchádzajúcom štvrťroku.
V januári Facebook oznámil, že spraví zmeny vo svojej ponuke news feed, teda zobrazovaní najnovších správ, v ktorých uprednostní príspevky od priateľov a rodiny pred obchodnými a spravodajskými príspevkami.
Generálny riaditeľ Facebooku Mark Zuckerberg minulý mesiac povedal, že očakáva, že čas strávený na sieti klesne.
Súčasne upozornil, že to nutne neznamená, že to bude mať dopad na príjmy, pokiaľ sa podarí zvýšiť ceny za reklamu alebo nájsť nové miesta, kam bude možné umiestniť reklamu, ako sú Instagram a Facebook Massenger.
To čiastočne upokojilo obavy investorov i vzhľadom k tomu, že priemerná cena za reklamu na Facebooku v poslednom štvrťroku minulého roka stúpla o 43 percent, upozornila agentúry Reuters.