PEKING. Japonská automobilka Nissan plánuje investovať v Číne v najbližších piatich rokoch takmer 8 miliárd eur. Cieľom je dostať sa na najväčšom automobilovom trhu na svete do prvej trojky.
Spolu s partnerom v čínskom spoločnom podniku Dongfeng Group plánuje Nissan v nasledujúcich piatich rokoch investície v objeme 60 miliárd jüanov (7,64 miliardy eur).
Investície by mali umožniť firme zvýšiť produkciu do konca roku 2022 na 2,6 milióna áut ročne. Minulý rok vyrobila firma v Číne 1,5 milióna vozidiel.

Spoločnosť chce tieto plány docieliť niekoľkými krokmi. Na jednej strane sa chce zamerať na výrobu elektrických áut, ďalej na značku Venucia, čo je miestna značka, ktorú Nissan predáva na čínskom trhu, a nakoniec na zvýšenie predaja ľahkých úžitkových a nákladných vozidiel.
Na čínskom trhu s automobilmi už zhruba 20 rokov dominujú americká spoločnosť General Motors a nemecký Volkswagen.
Každá z týchto automobiliek predala v Číne minulý rok okolo 4 miliónov áut. Nissan je ďaleko za nimi a spolu s ním do tohto druhého sledu patria ešte Toyota, Honda a Ford. Každá z automobiliek predala v krajine vyše 1 milióna áut.
Ako pre agentúru Reuters uviedol šéf Nissanu pre čínsky trh Jun Seki, chcú sa z tejto druhostupňovej kategórie vymaniť a stať sa jednou z troch najväčších automobiliek v Číne.