Ako vnímate rozmach malých remeselných pivovarov? Považujete ich za konkurenciu?
Vítame ich ako obohatenie trhu, ak to robia dobre. Za priamu konkurenciu ich nepovažujeme, lebo ich podiely sú len doplnok na slovenskom trhu. Náš podiel sa blíži k 38 percentám. Heineken má takmer 40 percent trhu. Zvyšok ostáva na malé a stredné pivovary.
Veľké banky kupujú teraz malé finančné startupy. Vy sa nechystáte kupovať alebo spolupracovať s vašou dravou, ale malou konkurenciou?
Zvažujeme rôzne možnosti, ako sa posilniť na trhu. Zatiaľ nemáme v pláne kupovať malé pivovary. Sami máme minipivovar priamo v Plzni, kde experimentujeme s varením pivných špeciálov, ale robíme ich len v limitovaných edíciách.
V programe Voľba sládkov idete aj vy do pivných špeciálov. Chcú ich Slováci piť?
Slováci sú otvorení novinkám, ale na druhej strane sú konzervatívni. Ležiaky plzenského typu stále hrajú prvé husle v našich zmluvných podnikoch. Zákazníci síce radi skúsia nové pšeničné či nepasterizované pivo, ale vracajú sa potom ku klasike. Preto špeciály varíme len raz mesačne a v limitovanom objeme. Okrem toho starostlivo vyberáme podniky, kam ich umiestňujeme.
Podľa akých kritérií?