BRATISLAVA. Posledné roky sa reťazcu McDonald´s na Slovensku darí. Vlani mu oproti roku 2016 napríklad tržby stúpli o viac ako 13 percent na 75 miliónov eur.
Rozširovanie
Americký reťazec s rýchlym občerstvením sa aj preto plánuje tento rok na Slovensku rozširovať. „V roku 2018 plánujeme počet reštaurácií zvýšiť, presný počet je skoro komunikovať,“ povedal pre web trend.sk PR manažérka českého a slovenského McDonald's Zuzana Svobodová.
K expanzii sa tak firma odhodláva po viac ako troch rokoch. Naposledy prevádzku otvorila koncom roka 2014 v bratislavskom nákupnom centre Bory Mall.
V súčasnosti má McDonald´s na Slovensku okolo 30 reštaurácií. Z toho tretina sú takzvané franšízy. Cez ne môže majiteľ značky udeliť povolenie inému podnikateľovi na predaj produktov alebo poskytovanie služieb pod svojím menom.
McDonald's patrí aj medzi prvé zahraničné franšízové koncepty, ktoré prišli na náš trh. Prvú reštauráciu otvoril v Banskej Bystrici. Tá bola ich vlastnou prevádzkou a až keď sa tu „oťukali“, začali sieť rozvíjať prostredníctvom franšízantov.
Zdražoval jedlá
Vyššie tržby môže mať reťazec aj preto, že sa v minulom roku rozhodol zdražiť svoje ceny za sendviče či dezerty.

Na zozname zdražených jedál je 32 položiek. Patrí medzi ne napríklad Big Tasty Bacon, McChicken, Big Mac, ale aj ľadová káva alebo niektoré zmrzliny.
„Áno, zdražili sme niektoré vybrané produkty zhruba o desať centov,“ priznala pre SME hovorkyňa McDonald´s Zuzana Svobodová. Dodala však, že za zvyšovanie cien jedál môžu drahšie suroviny, z ktorých sa sendviče či zmrzlina vyrábajú.
Zisková marža slovenskej firmy sa však postupne znižuje. Kým ešte v roku 2010 dokázal McDonald’s na Slovensku podľa prepočtov analytického webu Finstat.sk zarobiť 11 eur z každých sto eur od zákazníka, vlani to bola len polovica.