SME

Šéf zelených autobusov: Slovenský zákazník je iný ako český

FlixBus pôsobí vo viacerých krajinách.

Pavel Prouza, riaditeľ FlixBusu pre Českú republiku a SlovenskoPavel Prouza, riaditeľ FlixBusu pre Českú republiku a Slovensko (Zdroj: SME/Jozef Jakubčo)

Nemecký autobusový dopravca FlixBus minulý rok spustil razantnú marketingovú kampaň pri rozširovaní svojho pôsobenia v Českej republike.

Na Slovensku pôsobí takisto, hoci v menšej miere.

Slovenský trh už začína byť pre nich zaujímavý - iba nedávno zvýšili počet spojení medzi Bratislavou a Viedňou, Bratislavou a Prahou a taktiež pridali nové spojenia cez Slovácko do Brna a Prahy.

„Aktivity, ktoré budú smerovať k rozširovaniu, už prebiehajú, no nevidieť ich. Ide napríklad o rozšírenie ponuky predajných miest a rôzne marketingové aktivity,“ hovorí riaditeľ FlixBusu pre Česko a Slovensko PAVEL PROUZA.

SkryťVypnúť reklamu

Ste šéfom autobusového dopravcu. Keď sa pozriete na ceny leteniek a vzdialenosti, má autobusová doprava stále zmysel?

„Kapacita aerolínií je vyčerpateľná oveľa skôr ako v prípade autobusovej dopravy. Aj ceny sa dnes začínajú na historických minimách, nemajú svoj strop.

Cestujúcich určite láka možnosť byť v Budapešti z Prahy za dve hodiny za cenu asi dvetisíc českých korún (asi osemdesiat eur, pozn. red.), no autobusová doprava znamená, že pasažier nasadne v centre mesta a v centre mesta vystúpi.

V prípade letu sa musíte dostať na letisko, čo stojí čas a peniaze, a z letiska sa tiež musíte nejakým spôsobom dostať. Keď to spočítame, autobusová doprava má svoje miesto aj pri dlhších vzdialenostiach. Môže to súvisieť nielen s cenou lístka, ale aj s tým, že je množstvo ľudí, ktorí lietať nechcú.

SkryťVypnúť reklamu

Čo som spozoroval na trase medzi Prahou a Mníchovom, tak síce autobusom to trvá päť hodín a lietadlom hodinu, no pri spočítaní všetkých faktorov sa dostanem na hranicu piatich hodín.

Počas tej cesty si viem pozrieť dva filmy, prečítať knižku či urobiť množstvo práce. V prípade letu sa prakticky nezastavím a domov prídem omnoho vyčerpanejší ako v prípade jazdy autobusom.“

Prečítajte si tiež: Nemci chcú vymazať RegioJet z mapy, Jančura vykladá z autobusov sedačky Čítajte 

Prišli ste do Bratislavy autobusom svojej spoločnosti?

„Výnimočne nie. Spolu s kolegyňou sme vychádzali z Prahy v neštandardnom čase. Využili sme preto auto.“

Ako často využívate autobusovú dopravu?

„V oblasti dopravy som veľmi pragmatickým človekom. Najmenej využívam vlastné auto, keďže je to pre mňa zbytočná záťaž. Mám rád voľnosť, keď sa nemusím starať napríklad o parkovanie. Do Nemecka, či už do Berlína, alebo Mníchova, jazdím výlučne autobusom.

SkryťVypnúť reklamu

V prípade cesty do Viedne si vyberám medzi autobusom a vlakom. Pokiaľ ide o dlhšie trasy, ktoré máme v ponuke, či už ide o linky Praha – Amsterdam, alebo Praha – Košice, pri týchto vzdialenostiach by som už zrejme rozmýšľal.

Každý z nás má psychologický limit, koľko dokáže stráviť v autobuse. U mňa je to päť hodín, no každý má tento limit nastavený niekde inde.“

Nie je pohodlnejšie ísť napríklad do Berlína vlakom?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5DGG na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Rozhovory z denníka SME

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (27. 4. 2025)
USD 1.136
AUD 1.780
CZK 24.929
JPY 162.800
CAD 1.575
GBP 0.853
HUF 406.530
PLN 4.268
CHF 0.942
SEK 11.002

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 056
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 401
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 171
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 535
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 514
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 249
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 090
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 892
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 30 042
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 22 681
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 13 537
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 116
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 6 861
  6. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 452
  7. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 4 769
  8. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy) 4 119
  1. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  2. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  3. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  4. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  5. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
  6. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy)
  7. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu
  8. Věra Tepličková: Už aj ty... Kéry?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Americký prezident Donald Trump.

Úplný rozsah návrhu ešte nie je známy.


TASR
Ilustračné foto

Hromadenie zásob nie je riešením, upozornili analytici.


TASR
Slovenská hokejová legenda Marián Hossa.

Konkurz spoločnosti HC Produkt odhalil zákulisie biznisu.


Ladislav Nagy sa podieľal na projektovaní najväčších mostov cez Dunaj ako Prístavný most a Apollo most.

Kratšie mosty je lepšie postaviť nanovo, hovorí projektant Ladislav Nagy.


23
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 30 042
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 22 681
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 13 537
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 116
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 6 861
  6. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 452
  7. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 4 769
  8. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy) 4 119
  1. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  2. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  3. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  4. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  5. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
  6. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy)
  7. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu
  8. Věra Tepličková: Už aj ty... Kéry?
SkryťZatvoriť reklamu