BRATISLAVA. Výhodou stredného Slovenska v porovnaní s východným je z hľadiska logistiky infraštruktúra.
Pre dodávky pre automobilový priemysel je to aj napojenie na diaľnicu alebo rýchlostnú cestu. Pre TASR to v utorok povedal konzultant spoločnosti Cushman & Wakefield Ján Rakovský o trhu priemyselných nehnuteľností v SR.
Za veľmi dôležité považuje, že na strednom Slovensku je tradícia pracovať v priemysle, na čo nadväzujú investori.
"V Žiari nad Hronom bola v minulosti hlinikáreň, ktorá zamestnávala celú Žiarsku kotlinu," uviedol príklad.
V súvislosti s východnými oblasťami štátu povedal, že pre logistické spoločnosti sú zaujímavé mestá Košice a Prešov. Neočakáva až taký nárast príležitostí v tomto regióne pre nedostatočnú infraštruktúru, ktorá nie je tak dobre napojená na okolité štáty v porovnaní so západom.

Ku trendom či očakávaniam, ktoré budú vplývať na slovenský trh, pre médiá uviedol, že Slovensko je vnímané dlhodobo ako jedno z centier výroby a logistiky v Európe.
Hnacou silou pre ďalší rozvoj bude podľa neho automotive a e-commerce a dodal, že samotná automobilka Jaguar Land Rover počíta s počiatočnou ročnou výrobou 350.000 až 400.000 vozidiel, ktorá na seba nadviaže reťaz subdodávateľov.
O nedostatku kvalifikovanej pracovnej sily povedal, že vláda sa snaží znížiť administratívnu záťaž pre príchod zamestnancov z tretích krajín, pre ktorých je práca v SR stále atraktívna.
Spomenul aj záujem jednej z výrobných firiem, ktorá podniká na východe SR, ostať v tomto regióne, pretože očakáva, že stredoslovenský región bude aktívny pre automobilku Jaguar Land Rover.