Medvedia túžba, rozmarná malina, pompézna jahoda či pomätená slivka, to je len malá ochutnávka z netradičného portfólia Ivety Hrabovskej (30).
Podnikať v oblasti gastronómie je lákavé, ale ak sa chcete v silnej konkurencii presadiť, uspieť a ešte aj vyniknúť, musíte prísť s originálnym konceptom. Ideálne takým, ktorý trh doteraz nepoznal.
Že sa takým produktom stanú práve omáčky a džemy, to by azda nenapadlo nikomu. I. Hrabovskej však áno a dokonca vedela aj to, ako obyčajný džem premeniť na skutočný gastronomický zážitok.
Začala do neho pridávať alkohol, ktorý si väčšina z nás neotvára ani pri najvýnimočnejších príležitostiach. Rum dovozený priamo z Kuby, vodku z Ruska, šampanské Moët, exkluzívne likéry, portské víno.
To všetko do svojich džemov a omáčok prilieva vo viacerých fázach výroby, vždy však aj na záver, keď sa už alkohol nevyparuje.
„Stačí tretina dvestogramovej fľaštičky a je viac ako pravdepodobné, že nafúkate. Podiel čistého alkoholu v našich produktoch je od dvoch do dvanástich percent, stopku preto u nás majú šoféri, deti a tehotné ženy,“ varuje Iveta pred silou svojich výrobkov.
Z médií k hrncom

Ivetin príbeh je podobný ako u mnohých začínajúcich podnikateľov. Štúdium na vysokej škole, rozbehnutá kariéra, no predsa akási vnútorná nespokojnosť a túžba po niečom inom, vlastnom.
„Vyštudovala som marketing a reklamu, pracovala som v regionálnych televíziách ako moderátorka a neskôr ako produktová špecialistka v známej internetovej firme. Po čase som si však uvedomila, že už viac nechcem pracovať na niečích snoch, ale radšej na nejakom vlastnom,“ spomína.