SME

Počúvajú vás nadriadení v práci? Aj toto môže byť výsledok

Prečo sú bežní zamestnanci ochotní stať sa tvárou svojej firmy? Jeden z príkladov zodpovedného podnikania, za ktoré môžete hlasovať v cene verejnosti.

Anketa:
Hlasovanie o Cene verejnosti Via Bona Slovakia 2017 (del-sec:35)
Anketa bola ukončená

„Nepracujem v potravinách, pracujem pre Lidl.“ To je len jeden zo sloganov kampane, ktorú reťazec spustil v roku 2016 s cieľom zvýšiť atraktívnosť svojej značky na pracovnom trhu. Zároveň chcel posilniť väzby so súčasnými zamestnancami, pričom niektorých z nich v kampani aj predstavuje.

„Vidieť svojich kolegov, ako sa neboja prepožičať svoju tvár na propagáciu značky spoločnosti Lidl, bolo pre zamestnancov veľmi motivujúce,“ hovorí zamestnankyňa Mária Potánková.

Aj vďaka tomuto projektu firma bojuje v kategórii Skvelý zamestnávateľ o ocenenie Via Bona 2017, ktoré udeľuje zodpovedným firmám Nadácia Pontis.

Autentickí ľudia, autentické výroky

Hlavnou myšlienkou kampane bolo definovať a vytvoriť zamestnávateľskú značku očami jej vlastných ľudí. Práve oni dokážu najlepšie zhodnotiť, čo pre nich firma znamená, vysvetľuje hovorca Tomáš Bezák. „Rozhodli sme sa pre postup smerom zdola nahor.“

Reťazec tak zisťoval priamo od svojich zamestnancov, ako vnímajú svoju firmu. Na základe ich odpovedí sa snažil vytvoriť kampaň, s ktorou budú aj oni sami stotožnení.

Došlo aj k posilneniu lojality k firme. Slogan „Aj ja som Lidl“ sa objavil ako polep na dverách kandelárií v predajniach, administratívnych budovách aj centrále. Zamestnanci mohli získať aj hrnčeky s týmto heslom.

„Nejde o jednorazový a imidžový projekt, ale skutočné nastavenie vnútorného fungovania firmy,“ hovorí Bezák.

Keďže značku definovali priamo zamestnanci, spoločnosť sa rozhodla, že tvárami novej kampane budú skutoční ľudia. Spustili preto kasting, na ktorý sa mohli prihlásiť všetci zamestnanci. Zo 120 prihlásených nakoniec vybrali jedenásť.

„Spolu so svojimi autentickými výrokmi sa stali ambasádormi projektu,“ hovorí Bezák.

Ochota pracovníkov stať sa tvárou spoločnosti pridáva na jej dôveryhodnosti, dodáva Potánková. „Iba spokojný zamestnanec stotožnený s firmou, v ktorej pracuje, dovolí, aby bola jeho tvár použitá verejne na propagáciu spoločnosti.“

Dôvera a komunikácia sú kľúčové

Reťazec medzičasom spustil samostatný projekt High 5, ktorý sa zameriava na vedúcich zamestnancov spoločnosti. Podľa Bezáka je predovšetkým o nastavení fungovania tímu. „Kľúčovými zložkami je budovanie dôvery, otvorená a úprimná komunikácia, rozvoj šitý na mieru konkrétneho človeka či hľadanie efektívnych riešení.“

Najskôr bolo na nové zásady vedenia preškolených 300 vedúcich zamestnancov. Títo následne preškolili svoje tímy. Projekt pomohol zamerať pozornosť na otvorenú komunikáciu a obojsmernú spätnú väzbu, vďaka čomu sú členovia tímov lepšie informovaní o prebiehajúcich projektoch a dianí vo firme.

Zároveň sa zaviedli pravidelné stretnutia vedúcich pracovníkov oddelení, na ktorých si vymieňajú informácie. Podľa Potánkovej sa tým zvýšila informovanosť v rámci firmy medzi jednotlivými oddeleniami, ktoré užšie spolupracujú.

Recept pre iné firmy

Reťazec by svojím konceptom rád inšpiroval aj iné spoločnosti. Bezák však priznáva, že neexistuje žiadny univerzálny recept na ideálnu zamestnávateľskú značku. Aby bola dôveryhodná, musí byť autentická a šitá na mieru danej spoločnosti.

„Určite je však nevyhnutné pozorne počúvať vlastných zamestnancov, dôverovať im a presadzovať otvorenú komunikáciu. Inak povedané: definovať hodnoty firmy s ľuďmi a pre ľudí,“ dodáva Bezák.

Už po osemnásty raz udelí Nadácia Pontis ocenenie Via Bona. To ako jediné na Slovensku zviditeľňuje príklady zodpovedného a férového podnikania. Inšpiruje nimi ďalšie firmy, aby nad rámec zákona pomáhali okoliu a zamestnancom, životnému prostrediu, bojovali s korupciou alebo riešili spoločensky dôležité témy.

Do aktuálneho 18. ročníka firmy prihlásili 48 nominácií. Spomedzi nich porota posunula do druhého kola 22, ktoré budú súťažiť o víťazstvo v ôsmich kategóriách. Deviateho víťaza vyberú čitatelia denníka SME, ktorí za svojho favorita môžu zahlasovať do 5. apríla. Stačí si pozrieť osem nominácii a v pripravenej ankete kliknúť na názov firmy, ktorej chcete dať hlas.

Obchod a nakupovanie

Súvisiace témy: Lidl
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  3. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  5. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  6. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  1. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  2. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  3. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  4. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  5. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  6. Precvičte si mozog s Tréningom pamäti. Predplatné sa oplatí
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  8. Hrady, zámky a zoologické záhrady. 100 tipov na výlety v Česku
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 25 128
  2. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 12 933
  3. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 8 029
  4. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 388
  5. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 7 009
  6. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 4 863
  7. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 4 699
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 144
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

V súčasnosti je na obežnej dráhe okolo Zeme 11-tisíc družíc.


TASR
Poslankyňa Simona Petrík.

PS a hnutie Slovensko reagovali na kontrolný deň premiéra.


TASR 1
Ilustračné foto.

Peniaze majú smerovať do infraštruktúrnych a rekonštrukčných projektov.


TASR
Ilustračné foto.

Tender vyhrala juhokórejská spoločnosť KHNP.


SITA
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 188 907
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 11 535
  3. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 7 440
  4. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 6 888
  5. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 5 739
  6. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 5 540
  7. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 342
  8. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 3 677
  1. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  3. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  4. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  5. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
  6. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  7. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  8. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
SkryťZatvoriť reklamu