Nakúpiť na pár klikov je pohodlné. Dostať tovar z e-shopu k zákazníkovi – rýchlo a v perfektnom stave ostáva na dopravcovi. Možností je viacero, zákazníci ako spôsob dopravy najčastejšie volia služby kuriérov.
Z prieskumu Slovenskej asociácie pre elektronický obchod (SAEC) vyplýva, že stúpa počet zákazníkov, ktorí si po tovar zájdu osobne alebo využijú klasické služby Slovenskej pošty.
Drvivú väčšinu nákupov však doručujú kuriéri. Pri online nakupovaní sa na nich podľa SAEC spoľahne 86 percent zákazníkov.
"Najviac e-shopy na Slovensku využívajú služby Slovenskej pošty a veľkých overených dopravcov. Malí dopravcovia sú zase veľmi obľúbení pre svoj skvelý servis," konštatoval Jan Kriegel, manažér zákazníckeho servisu Heureka.sk, ktorý funguje na internete ako poradca pri nákupoch cez internet.

Prudko hore
Počet zákazníkov kuriérskych spoločností rastie najmä v posledných desiatich až pätnástich rokoch priamo úmerne s pribúdajúcimi internetovými obchodmi. V spoločnosti DHL Parcel Slovensko patrí napríklad podľa výkonného riaditeľa DHL Parcel Slovensko Andreja Hozlára 90 percent klientely do segmentu B2C, čiže od firmy ku koncovému zákazníkovi.
Práve kuriér sa tak obyčajne stáva jediným kontaktom e-shopu s klientom. Celú transakciu potom zákazník často hodnotí práve na základe dojmu z kuriéra.
"Zákazník si spája s e-shopom aj spôsob dodania tovaru. Pohľad na obchod ovplyvňuje aj to, keď je kuriér upravený, má isté vystupovanie," konštatoval výkonný riaditeľ SAEC Jozef Dvorský.