BRATISLAVA. Už dva roky mali prebiehať v Bratislave a jej okolí stavebné práce súvisiace s výstavbou bratislavského obchvatu.
Ak by išlo všetko podľa pôvodného plánu a zmluvy, ktorú štát podpísal s dodávateľom, takzvaný nultý obchvat by mal byť dokončený o ďalšie dva roky, v roku 2020.
V skutočnosti sa obchvat, ktorý bude tvoriť diaľnica D4 a rýchlostná cesta R7, stále nezačal stavať. Viaceré miesta, ktoré s obchvatom súvisia, sú však už pripravené alebo na nich ešte len prebiehajú prípravné práce.
Veľké stroje a práce si mohli vodiči v uplynulých mesiacoch všimnúť napríklad medzi Bratislavou a Mostom pri Bratislave, kadiaľ by mala prechádzať diaľnica D4, zmeny mohli zaznamenať aj cyklisti, napríklad na trase od Podunajských Biskupíc smerom do centra k prístavu.
Z doterajšieho výhľadu cyklistov či korčuliarov zmizla zeleň, ktorú nahradila nateraz vyplanírovaná pôda. Tadiaľto by mala viesť podľa plánov časť R7 Prievoz – Ketelec.
Hypotetická otázka
Združenie okolo španielskej spoločnosti Cintra, ktoré je za stavbu zodpovedné, tvrdí, že termín dokončenia a odovzdania obchvatu je v súčasnosti v časovom sklze.