SME
Sobota, 3. december, 2022 | Meniny má Oldrich

Koncesionár pre D4 a R7 požiadal o zmeny k stavebným povoleniam

Spoločnosť Zero Bypass očakáva, že tieto konania budú úspešne ukončené v apríli tohto roka.

Informačná tabuľa o výstavbe nultého obchvatu a ciest D4 a R7 vo vinohradoch medzi Rača a Svätým Jurom.Informačná tabuľa o výstavbe nultého obchvatu a ciest D4 a R7 vo vinohradoch medzi Rača a Svätým Jurom. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Koncesionár projektu výstavby a prevádzky diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy predložil žiadosti o zmeny stavebných povolení k existujúcim oficiálnym stavebným povoleniam.

Spoločnosť Zero Bypass, Limited, koncesionár PPP projektu, v utorok informovala, že verí a očakáva, že tieto konania budú úspešne ukončené v apríli tohto roka.

Platné povolenia bez projekčných riešení

Bez právoplatných upravených stavebných povolení, ktoré zohľadňujú technické riešenia víťazného konzorcia, nie je podľa koncesionára výstavba na jednotlivých úsekoch D4/R7 v plnom rozsahu možná.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Doposiaľ vydané stavebné povolenia, všeobecne prezentované verejnosti, boli povoleniami vydanými podľa dokumentu, ktorý sa zakladá na technických riešeniach z predchádzajúcich štádií projektovej dokumentácie, ktorú poskytol verejný obstarávateľ (Ministerstvo dopravy a výstavby SR - pozn. red.) len v rámci súťaže, a nie na projekčnom riešení poskytnutom víťazným konzorciom," oznámil koncesionár.

Technické riešenia, na základe ktorých konzorcium tender vyhralo, boli optimalizované a upravené tak, aby sa podarilo dosiahnuť ideálny pomer medzi kvalitou a nákladmi potrebnými na výstavbu obchvatu hlavného mesta.

Časový sklz projektu

Prečítajte si tiež: Diaľnica D1 môže byť hotová najskôr v roku 2026 Čítajte 

Hlavný zhotoviteľ začal s prácami na všetkých úsekoch stavby, ich rozsah, ktorý mohol doteraz vykonávať, priamo závisel od vydania a právoplatnosti zmien stavby pred dokončením.

SkryťVypnúť reklamu

Koncesionár sa pri podpise zmluvy s rezortom dopravy v máji 2016 zaviazal dokončiť všetky úseky D4 a R7 do októbra 2020, pričom úseky R7 mali byť hotové v apríli o dva roky. V stanovisku pre médiá spoločnosť nepotvrdila, či tieto termíny ešte platia. Pre zdržanie so začiatkom prác sa predpokladá, že dokončenie úsekov môže meškať.

"Rozsah stavebných prác v súčasnosti nadväzuje na náš aktualizovaný harmonogram plánovaných stavebných prác, ktorý reflektuje súčasný stav vydaných právoplatných stavebných povolení. Časový harmonogram stavebných prác a potenciálny časový sklz projektu priamo súvisí so získaním právoplatných stavebných povolení, v ktorých budú schválené požadované zmeny projektových riešení," uviedol Zero Bypass.

Konkurenčný boj medzi subdodávateľmi

Na základe medializovaných informácií mal mať koncesionár ťažkosti s výberom subdodávateľov na stavebné práce.

SkryťVypnúť reklamu

Subdodávatelia musia podľa Zero Bypass spĺňať bezpečnostné a kvalitatívne požiadavky, ako aj ponúkať výhodné ceny. Samotná cena nie je však jediným parametrom výberu subdodávateľov.

"Sme si vedomí toho, že medzi subdodávateľmi prebieha konkurenčný boj, z ktorého sa zrodilo množstvo fám kolujúcich médiami. Avšak chceli by sme zdôrazniť, že sa chceme sústrediť najmä na spoluprácu so slovenskými stavebnými spoločnosťami - poskytovať príležitosti menším a stredne veľkým firmám, a podporiť tak miestny stavebný trh," priblížil koncesionár.

Prečítajte si tiež: Diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou by mala byť kompletne rozšírená v roku 2027 Čítajte 

Záujem má o špecializované subdodávky, ktoré by mohli celému procesu výstavby poskytnúť pridanú hodnotu.

Žiadna z cyklistických trás nebude počas výstavby D4/R7 uzavretá, niekde však môžu byť odklonené a presmerované z dôvodu bezpečnosti cyklistov a chodcov pri stavebných prácach a prejazde vozidiel stavby. Dopravné obmedzenia budú zverejňované postupne, podľa aktuálneho plánu výstavby na portáli www.d4r7.com.

SkryťVypnúť reklamu

Úseky D4 a R7 budú mať celkovú dĺžku 59 kilometrov, z toho D4 Bratislava, Jarovce – Ivanka Sever – Bratislava, Rača 27 km a R7 Bratislava, Prievoz – Ketelec – Dunajská Lužná – Holice 32 km.

Na projekte výstavby a prevádzky úsekov D4 a R7 by mal štát za tridsať rokov ušetriť na splátkach po zohľadnení inflácie 127 mil. eur. Pôvodná vysúťažená cena 1,891 mld. eur sa tak môže znížiť na 1,764 mld. eur.

Základná ročná platba po odovzdaní úsekov do užívania sa znížila z 56,72 mil. eur na 52,8 mil. eur, teda o 3,9 mil. eur. Projektová a stavebná časť má stáť takmer 1 mld. eur.

Koncesionárska spoločnosť Zero Bypass je zložená z členov konzorcia Obchvat Nula na čele so španielskou spoločnosťou Cintra Infraestructuras Internacional.

Hlavný zhotoviteľ D4R7 Construction je zložený zo španielskej spoločnosti Ferrovial Agroman a rakúskeho Porr Bau.Konzorcium vybralo za víťaza tendra bývalé vedenie ministerstva dopravy na čele s Jánom Počiatkom (Smer-SD), zmluvu s koncesionárom s viacerými zmenami podpísal pred dvomi rokmi vtedajší minister dopravy Roman Brecely (Sieť) a rezort dopravy pod vedením súčasného ministra Arpáda Érseka (Most-Híd) pre D4 a R7 presadil schválenie novely zákona o vyvlastňovaní.

SkryťVypnúť reklamu

Dôvodom bolo urýchlenie výkupu časti pozemkov pre D4, stavebné povolenia však aj tak meškali.

Poslanec a tímlíder strany Sloboda a Solidarita Miroslav Ivan označil za chybu, že vláda a ministerstvo dopravy podpísali nepripravený projekt D4/R7.

"Teraz sa ukazujú nedostatky, na ktoré sme poukazovali. A dalo sa tomu predísť. Mohli sme ho mať oveľa lacnejšie a bez rizík záväzkov voči koncesionárovi. Toto minister Érsek zdedil, ale čo sa mu vytknúť dá, je zmena zákona o vyvlastňovaní, ktorý považujeme za protiústavný a dali sme aj podnet na Ústavný súd SR," uviedol Ivan.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (3. 12. 2022)
USD 1.054
AUD 1.546
CZK 24.377
JPY 141.320
CAD 1.416
GBP 0.859
HUF 410.000
PLN 4.684
CHF 0.983
SEK 10.902

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  2. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  3. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  4. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  5. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  6. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  7. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  2. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  3. V dôsledku nadmerného užívania alkoholu umiera čoraz viac ľudí
  4. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  5. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to
  6. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  7. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  8. Zimná ríša divov Maďarska
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 11 607
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 4 796
  3. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 3 986
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 041
  5. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 3 037
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 2 572
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 2 320
  8. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 756

Blogy SME

  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  2. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  3. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  4. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  5. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  6. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  7. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  8. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 244 043
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 11 201
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 5 799
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 514
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 4 563
  6. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 607
  7. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 228
  8. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame 2 220
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Obvinený advokát Marek Para.

O tom, či budú súdiť advokáta Mareka Paru, rozhodne Najvyšší súd.


16 h
Zjazdovka za sedem rokov zarástla, pred spustením ju kompletne vyčistili.

Deti budú môcť trénovať na svahu pred vyučovaním.


Nikola Baďová 22 h
Ilustračná fotografia.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 5 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Strop na ruskú ropu dovážanú po mori začne platiť o niekoľko dní.


TASR 4 h

Ropa prepravovaná po mori sa nebude môcť predávať za viac ako 60 dolárov za barel.


ČTK 15 h
Ilustračná snímka.

Reader’s Digest Výber sa zviditeľnil kontroverznými praktikami.


16 h
Reggie Townsend, dátový expert SAS

Práca s dátami môže byť demagogická, vysvetľuje expert na etiku dát Reggie Townsend.


17 h

Blogy SME

  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  2. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  3. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  4. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  5. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  6. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  7. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  8. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 244 043
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 11 201
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 5 799
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 514
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 4 563
  6. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 607
  7. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 228
  8. Post Bellum SK: Bez nohavíc, s krvavými stehnami i nosom musel šliapať po ulici k mame 2 220
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu