SME

Koncesionár pre D4 a R7 požiadal o zmeny k stavebným povoleniam

Spoločnosť Zero Bypass očakáva, že tieto konania budú úspešne ukončené v apríli tohto roka.

Informačná tabuľa o výstavbe nultého obchvatu a ciest D4 a R7 vo vinohradoch medzi Rača a Svätým Jurom.Informačná tabuľa o výstavbe nultého obchvatu a ciest D4 a R7 vo vinohradoch medzi Rača a Svätým Jurom. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Koncesionár projektu výstavby a prevádzky diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí Bratislavy predložil žiadosti o zmeny stavebných povolení k existujúcim oficiálnym stavebným povoleniam.

Spoločnosť Zero Bypass, Limited, koncesionár PPP projektu, v utorok informovala, že verí a očakáva, že tieto konania budú úspešne ukončené v apríli tohto roka.

Platné povolenia bez projekčných riešení

Bez právoplatných upravených stavebných povolení, ktoré zohľadňujú technické riešenia víťazného konzorcia, nie je podľa koncesionára výstavba na jednotlivých úsekoch D4/R7 v plnom rozsahu možná.

SkryťVypnúť reklamu

"Doposiaľ vydané stavebné povolenia, všeobecne prezentované verejnosti, boli povoleniami vydanými podľa dokumentu, ktorý sa zakladá na technických riešeniach z predchádzajúcich štádií projektovej dokumentácie, ktorú poskytol verejný obstarávateľ (Ministerstvo dopravy a výstavby SR - pozn. red.) len v rámci súťaže, a nie na projekčnom riešení poskytnutom víťazným konzorciom," oznámil koncesionár.

Technické riešenia, na základe ktorých konzorcium tender vyhralo, boli optimalizované a upravené tak, aby sa podarilo dosiahnuť ideálny pomer medzi kvalitou a nákladmi potrebnými na výstavbu obchvatu hlavného mesta.

Časový sklz projektu

Prečítajte si tiež: Diaľnica D1 môže byť hotová najskôr v roku 2026 Čítajte 

Hlavný zhotoviteľ začal s prácami na všetkých úsekoch stavby, ich rozsah, ktorý mohol doteraz vykonávať, priamo závisel od vydania a právoplatnosti zmien stavby pred dokončením.

SkryťVypnúť reklamu

Koncesionár sa pri podpise zmluvy s rezortom dopravy v máji 2016 zaviazal dokončiť všetky úseky D4 a R7 do októbra 2020, pričom úseky R7 mali byť hotové v apríli o dva roky. V stanovisku pre médiá spoločnosť nepotvrdila, či tieto termíny ešte platia. Pre zdržanie so začiatkom prác sa predpokladá, že dokončenie úsekov môže meškať.

"Rozsah stavebných prác v súčasnosti nadväzuje na náš aktualizovaný harmonogram plánovaných stavebných prác, ktorý reflektuje súčasný stav vydaných právoplatných stavebných povolení. Časový harmonogram stavebných prác a potenciálny časový sklz projektu priamo súvisí so získaním právoplatných stavebných povolení, v ktorých budú schválené požadované zmeny projektových riešení," uviedol Zero Bypass.

Konkurenčný boj medzi subdodávateľmi

Na základe medializovaných informácií mal mať koncesionár ťažkosti s výberom subdodávateľov na stavebné práce.

SkryťVypnúť reklamu

Subdodávatelia musia podľa Zero Bypass spĺňať bezpečnostné a kvalitatívne požiadavky, ako aj ponúkať výhodné ceny. Samotná cena nie je však jediným parametrom výberu subdodávateľov.

"Sme si vedomí toho, že medzi subdodávateľmi prebieha konkurenčný boj, z ktorého sa zrodilo množstvo fám kolujúcich médiami. Avšak chceli by sme zdôrazniť, že sa chceme sústrediť najmä na spoluprácu so slovenskými stavebnými spoločnosťami - poskytovať príležitosti menším a stredne veľkým firmám, a podporiť tak miestny stavebný trh," priblížil koncesionár.

Prečítajte si tiež: Diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou by mala byť kompletne rozšírená v roku 2027 Čítajte 

Záujem má o špecializované subdodávky, ktoré by mohli celému procesu výstavby poskytnúť pridanú hodnotu.

Žiadna z cyklistických trás nebude počas výstavby D4/R7 uzavretá, niekde však môžu byť odklonené a presmerované z dôvodu bezpečnosti cyklistov a chodcov pri stavebných prácach a prejazde vozidiel stavby. Dopravné obmedzenia budú zverejňované postupne, podľa aktuálneho plánu výstavby na portáli www.d4r7.com.

SkryťVypnúť reklamu

Úseky D4 a R7 budú mať celkovú dĺžku 59 kilometrov, z toho D4 Bratislava, Jarovce – Ivanka Sever – Bratislava, Rača 27 km a R7 Bratislava, Prievoz – Ketelec – Dunajská Lužná – Holice 32 km.

Na projekte výstavby a prevádzky úsekov D4 a R7 by mal štát za tridsať rokov ušetriť na splátkach po zohľadnení inflácie 127 mil. eur. Pôvodná vysúťažená cena 1,891 mld. eur sa tak môže znížiť na 1,764 mld. eur.

Základná ročná platba po odovzdaní úsekov do užívania sa znížila z 56,72 mil. eur na 52,8 mil. eur, teda o 3,9 mil. eur. Projektová a stavebná časť má stáť takmer 1 mld. eur.

Koncesionárska spoločnosť Zero Bypass je zložená z členov konzorcia Obchvat Nula na čele so španielskou spoločnosťou Cintra Infraestructuras Internacional.

Hlavný zhotoviteľ D4R7 Construction je zložený zo španielskej spoločnosti Ferrovial Agroman a rakúskeho Porr Bau.Konzorcium vybralo za víťaza tendra bývalé vedenie ministerstva dopravy na čele s Jánom Počiatkom (Smer-SD), zmluvu s koncesionárom s viacerými zmenami podpísal pred dvomi rokmi vtedajší minister dopravy Roman Brecely (Sieť) a rezort dopravy pod vedením súčasného ministra Arpáda Érseka (Most-Híd) pre D4 a R7 presadil schválenie novely zákona o vyvlastňovaní.

SkryťVypnúť reklamu

Dôvodom bolo urýchlenie výkupu časti pozemkov pre D4, stavebné povolenia však aj tak meškali.

Poslanec a tímlíder strany Sloboda a Solidarita Miroslav Ivan označil za chybu, že vláda a ministerstvo dopravy podpísali nepripravený projekt D4/R7.

"Teraz sa ukazujú nedostatky, na ktoré sme poukazovali. A dalo sa tomu predísť. Mohli sme ho mať oveľa lacnejšie a bez rizík záväzkov voči koncesionárovi. Toto minister Érsek zdedil, ale čo sa mu vytknúť dá, je zmena zákona o vyvlastňovaní, ktorý považujeme za protiústavný a dali sme aj podnet na Ústavný súd SR," uviedol Ivan.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 117
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 417
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 618
  4. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 280
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 819
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 798
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 278
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 786
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ministerka hospodárstva Denisa Saková.

Zástupcovia rokovali aj o budúcom vývoji energetického trhu.


TASR 1
Nové klientske centrum ministerstva vnútra vznikne v obchodnom centre Styla.

Vlani čakali ľudia aj týždne po termíne.


41

Shein čelí obvineniam zo zvyšovania cien pred zavedením zľavovej kampane.


TASR
Mesto Hlohovec.

Zostavili sme rebríček najväčších dlžníkov finančnej správy okresu Hlohovec.


  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 442
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 310
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 555
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 8 319
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 228
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 709
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 823
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 357
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu