SME

Érsek posunul odhad dokončenia obchvatu Bratislavy o jeden rok

Minister dopravy absolvoval kontrolný deň výstavby projektu D4 a R7.

Minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek sa zúčastnil kontrolného dňa na stavbe D4/R7, v Dunajskej Lužnej.Minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek sa zúčastnil kontrolného dňa na stavbe D4/R7, v Dunajskej Lužnej. (Zdroj: TASR/Marko Erd)

BRATISLAVA. Práce na výstavbe obchvatu Bratislavy sa za posledný mesiac podľa ministra dopravy Árpáda Érseka posunuli vpred, ale vidí v nich ešte stále rezervy.

"Sú tu ešte rezervy, máme ešte čo doháňať," konštatoval šéf rezortu dopravy po tom, ako si v utorok pozrel výstavbu tohto projektu počas kontrolného dňa.

Posun o rok

Celkové dokončenie projektu tak bude podľa ministra meškať, nevedel však presne povedať koľko. Podľa pôvodných plánov mal byť hotový koncom roku 2020, momentálne Érsek spomenul rok 2021.

SkryťVypnúť reklamu

Projekt obchvatu Bratislavy má však tvoriť časť diaľnice D4 a časť rýchlostnej cesty R7. Práve rýchlostná cesta R7 by mala byť dokončená skôr, ešte v roku 2020.

Cesta sa stavia ako projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP projekt). Buduje ju združenie firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra.

Výstavby naberie na intenzite, ale chýbajú povolenia

Podľa zástupcu koncesionára Michala Lešňovského v súčasnosti pracuje na všetkých úsekoch projektu spolu približne 350 ľudí. "A tieto počty sa dennodenne navyšujú," avizoval.

Prečítajte si tiež: Obnovenie výstavby na diaľnici pri Ružomberku sa posúva Čítajte 

Optimálne sa podľa jeho slov ráta s tým, že by malo na projekte pracovať okolo 2500 a viac ľudí.

"Zatiaľ sa robí päť dní v týždni, ale určite sa to zvýši. Niektoré úseky boli aj teraz robené cez víkendy a samozrejme, toto sa bude čím ďalej tým viac stupňovať. Čiže ráta sa s tým, že sa bude robiť aj cez víkendy," doplnil Lešňovský.

SkryťVypnúť reklamu

Tempo výstavby brzdia podľa ministerstva aj chýbajúce dodatočné povolenia, ktoré musí koncesionár získať na zmeny v projektoch, ktoré si dodatočne navrhol.

Splátky na 30 rokov

Podľa Érseka sa pritom objavujú aj námietky ľudí, ktoré projekt tiež spomaľujú. Avizoval, že vo štvrtok 19. apríla sa k tejto téme vyjadrí bližšie.

Keďže sa obchvat buduje ako PPP projekt, koncesionár ho postaví a bude ho 30 rokov prevádzkovať, za čo mu bude štát platiť počas 30 rokov splátky. Ročná splátka štátu by mala byť vo výške 52,8 milióna eur, čo má po 30 rokoch Slovensko vyjsť aj po zohľadnení inflácie na 1,76 miliardy eur.

Árpád Érsek

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  2. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  3. Ako zvládnuť prvý mobil a udržať si dôveru v rodine
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  5. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  6. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  7. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  8. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  2. Jesenné tvorenie pre krajší domov aj nápaditý šatník
  3. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  4. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  5. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  6. Zuzana Porubjaková a Miro Jaroš v naozaj otvorených rozhovoroch
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 502
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 064
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 5 267
  4. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 5 208
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 794
  6. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 784
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 121
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 396
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  2. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  3. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  4. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  5. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  6. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  7. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  8. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 29 880
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 11 010
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 8 566
  4. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 534
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 6 346
  6. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 6 206
  7. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 5 050
  8. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 815
  1. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  2. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  3. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  4. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  5. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  6. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  7. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  8. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
SkryťZatvoriť reklamu