BRATISLAVA. Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) vo štvrtok podpísala dodatok k zmluve na úpravu informačných systémov a zabezpečenie služieb.
Nová zmluva podľa agentúry sprísňuje niektoré požiadavky na dodávateľa. Zároveň zahŕňa aktuálne požiadavky vyplývajúce zo zákona o e-Governmente.
Výsledkom dodatku má byť zabezpečenie prevádzky Ústredného portálu verejnej správy slovensko.sk a spoločných modulov a zároveň lepšie a efektívnejšie poskytovanie elektronických služieb verejnej správy občanom.
“Chceme našim používateľom poskytnúť viac komfortu s využívaním elektronických služieb. Po náročných rokovaniach som preto rád, že sa nám podarilo nastaviť podmienky tak, aby bola práca s e-schránkami efektívnejšia,“ uviedol Lukáš Sojka, generálny riaditeľ NASES.
Z jeho pohľadu je najdôležitejším bodom najmä definovanie závažného incidentu, ktorý sa týka obmedzení služieb, nemožnosti preberania, podávania či zobrazovania správ.
Závažným incidentom sa teda najnovšie rozumie, ak používateľ elektronicky potvrdí doručenku a do 30 minút nedôjde k prijatiu príslušnej správy.

NASES v tomto mesiaci deklarovala 5-násobný nárast využitia elektronickej komunikácie v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka, kedy začala platiť pôvodná zmluva.
Aktuálne má elektronickú schránku zriadenú a aktivovanú na doručovanie 280 085 právnických osôb, 65 275 fyzických osôb a 8 489 orgánov verejnej moci.
Mesačne sa cez slovensko.sk prihlási viac ako milión užívateľov. Mesačná suma určená na prevádzku sa však dodatkom nijako nemení. Znamená to, že NASES za chod e-služieb bude platiť rovnako, napriek výraznému navýšeniu počtu užívateľov a správ.
Dodávateľom NASES je konzorcium spoločností SWAN, a.s. a GlobalTel a.s. Na základe spomínanej zmluvy bude vyhodnocovaná prevádzka (SLA) na mesačnej báze, teda nie kvartálne, ako tomu bolo doteraz. To taktiež podľa NASES prispeje k efektívnejšiemu riadeniu prevádzky slovensko.sk.