STUTTGART. Nemecké automobilky Volkswagen (VW) a BMW si naďalej udržujú prvé miesta vo svetových rebríčkoch.
Ako ukázala štúdia poradenskej spoločnosti Ernst & Young (EY), Volkswagen je najväčšou automobilkou sveta za 1. štvrťrok z pohľadu objemu predaja aj tržieb a BMW zasa svetovou jednotkou z pohľadu ziskovosti.

Za Volkswagenom sa umiestnila japonská Toyota. Z pohľadu prevádzkového zisku si však tieto automobilky svoje miesta vymenili.
Z pohľadu ziskovosti si prvú pozíciu udržala BMW, ktorej zisková marža predstavuje 12 percent. Tesne za BMW sa so ziskovou maržou na úrovni 11 percent umiestnila japonská firma Suzuki. Na 3. mieste skončila ďalšia nemecká spoločnosť Daimler (8,4 percenta).
EY hodnotila celkovo 16 najväčších výrobcov automobilov. Nemecké firmy obsadili prvé pozície aj napriek obavám, že silný kurz eura by mohol negatívne ovplyvniť dopyt po autách z Európy.
Pod výsledky nemeckých firiem sa podpísal najmä rastúci dopyt v Číne, uviedla EY. Ako dodala, nemeckým automobilkám pomáha najmä fakt, že na čínskom trhu majú vybudovanú lepšiu pozíciu než ich konkurencia.