SME
Štvrtok, 9. február, 2023 | Meniny má Zdenko

Vláda bude každé tri mesiace kontrolovať výstavbu ciest na Slovensku

Pellegrini nebude tolerovať správanie sa niektorých samospráv.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Gabriel Kuchta, SME)

BANSKÁ BYSTRICA. Vláda Slovenskej republiky bude mať každé tri mesiace ako bod programu rokovania aktuálnu informáciu o stave výstavby rýchlostných ciest, diaľnic a ciest prvej triedy na Slovensku.

Zároveň bude do konca júna vypísaná súťaž na projektovú dokumentáciu obchvatu Krupiny. Po stretnutí so zástupcami Iniciatívy stredné Slovensko o tom v stredu v Banskej Bystrici informoval predseda vlády SR Peter Pellegrini (Smer-SD).

Prvé rokovanie vlády k stavu ciest bude podľa Pellegriniho po letných prázdninách. "Každý tretí mesiac budem dohliadať na to, či plníme termíny, ktoré na našich výjazdoch zaznievajú. V posledný augustový týždeň bude na programe vlády odpočet. Každý sa bude musieť veľmi vážne zodpovedať, ak nebude plniť termíny," povedal.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Križovatka v Ružomberku

Predseda vlády zároveň požiadal generálneho riaditeľa Slovenskej správy ciest, aby do konca júna prišiel s návrhom dočasného technického riešenia, ktoré pomôže sprejazdniť križovatku v Ružomberku do času, kým nebude dokončená diaľnica D1.

Prečítajte si tiež: Diaľnica z Bratislavy do Košíc by mohla byť do roku 2025, sľubujú diaľničiari Čítajte 

Predmetom rozhovorov bola aj severná časť stredného Slovenska.

"S primátorom Dolného Kubína sme sa dohodli, že tak ako v Ružomberku, musíme opatreniami pomôcť aj na ceste prvej triedy, ktorá vedie cez Dolný Kubín. Urobiť opatrenia, ktoré minimálne zlepšia kvalitu do doby, kým budú diaľnice hotové," dodal premiér.

Slovensko by malo mať podľa Pellegriniho v ďalšom programovom období k dispozícii približne 11 až 12 miliárd eur, z ktorých by značná časť mala byť použitá práve do infraštruktúry. Súčasná vláda si veľa sľubuje najmä z dodatočných zdrojov, ktoré bude mať Slovensko od roku 2021 k dispozícii.

SkryťVypnúť reklamu

"Zároveň hovoríme o možnom realokovaní terajších eurofondov z tých operačných programov, ktoré nefungujú až tak, ako by sme si želali," spresnil.

Kritika voči niektorým samosprávam

V súvislosti s napojením južnej strany stredného Slovenska s východom premiér upozornil, že nebude tolerovať správanie sa niektorých samospráv.

"Mesto Sliač donekonečna spochybňuje trasovanie. Jeden primátor si vymyslel, že on si to tam neželá a celý obchvat má ísť radšej estakádami na betónových pilieroch cez celý Zvolen, čo je úplne nelogické a trikrát také drahé," skonštatoval Pellegrini. Vláda podľa jeho slov jasne trvá na severnom obchvate.

Prečítajte si tiež: Košice konečne spojí súvislá diaľnica s Bratislavou. Cez Budapešť Čítajte 

V blízkom období by sa mali opätovne preskúmať aj možnosti dokončenia osem kilometrov dlhého úseku cesty do Slovenskej Ľupče. Primátor Banskej Bystrice Ján Nosko po rokovaní vyjadril potešenie, že predseda vlády prišiel s novým formátom komunikácie.

SkryťVypnúť reklamu

"Hovorili sme veľmi konkrétne - každý primátor o svojich problémoch v meste. Zástupca našej iniciatívy má možnosť na zasadnutí vlády komunikovať a konfrontovať vykonanú projektovú prípravu. Dostali sme aj prísľub, že na jeseň by sa mala riešiť križovatka výjazdu do Šalkovej," informoval Nosko s tým, že riaditeľ NDS prisľúbil aj aktualizáciu všetkých zámerov a procesov, ktoré sú pripravené na trase severojužného prepojenia Slovenska

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (9. 2. 2023)
USD 1.074
AUD 1.542
CZK 23.782
JPY 140.810
CAD 1.439
GBP 0.888
HUF 388.730
PLN 4.739
CHF 0.988
SEK 11.342

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  2. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  3. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  4. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  5. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  8. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  1. Bezpečnosť pri šoférovaní vychádza z dobrého videnia
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  5. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  6. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  7. Na bezpečnom internete záleží
  8. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 600
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 4 041
  3. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 537
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 529
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 751
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 711
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 654
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 305

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  3. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  4. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  5. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  6. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  7. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 085
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 796
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 599
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 694
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 613
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 478
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 537
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 482
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Poisťovňa NN

Od dôchodkovej spoločnosti čoskoro dostanete výpis, ktorý by ste si mali otvoriť.


3. feb
Kečupy v Bille

Pozrite si veľké porovnanie cien privátnych a značkových produktov.


16 h
Privátne značky tvoria čoraz väčšiu časť sortimentu na pultoch slovenských predajní.

Podiel privátnych značiek obchodných reťazcov rastie, pre výrobcov to má výhody aj nevýhody.


16 h
Dočasná autobusová stanica v Bratislave.

O parcely v lukratívnych lokalitách môže byť veľký záujem.


7. feb

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  3. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  4. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  5. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  6. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  7. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 085
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 796
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 599
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 694
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 613
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 478
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 537
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 482
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu