BRATISLAVA. Bez ohľadu na to, či ste murár, farmár, prekladateľ, alebo účtovník. Nová povinnosť sa týka všetkých živnostníkov a začne platiť od 1. júla.
Od tohto dátumu už nebude možné podávať daňové priznanie vytlačené na papieri poštou alebo osobne, ale iba elektronicky.

Povinnú elektronickú komunikáciu s daniarmi presadilo ešte vlani ministerstvo financií, nie je však úplnou novinkou.
Niektorí živnostníci, ktorí okrem dane z príjmov platia aj daň z pridanej hodnoty, komunikujú s daňovými úradmi elektronicky už teraz.
Na zmenu by sa však mali pripraviť najmä tí, čo s on-line verziou daniarov nemajú žiadnu skúsenosť.
Ako prví budú skúške podrobení živnostníci, ktorí si v marci odložili podanie priznania k dani z príjmov.
Keďže 30. jún - čo je maximálna lehota odkladu - pripadne tento rok na sobotu, priznanie je možné podať a zaplatiť v prvý pracovný deň, teda 2. júla.
Podľa ministerstva vnútra je na Slovensku registrovaných približne 400-tisíc fyzických osôb - podnikateľov s platným živnostenským oprávnením. Koľko z nich má čipový preukaz, ministerstvo nevie povedať.
Denník SME prináša najčastejšie otázky a odpovede týkajúce sa novej povinnosti živnostníkov.
1. Koho sa nová povinnosť týka?
Povinnosť komunikovať s daňovým úradom elektronicky sa týka od júla všetkých fyzických osôb podnikateľov, ktorí sú registrovaní na platbu dane z príjmov, teda nielen živnostníkov, ale aj slobodných povolaní či roľníkov.
Tí živnostníci, ktorí podávajú pravidelne priznanie k dani z pridanej hodnoty, už s daniarmi on-line komunikujú.