Na vysnívanej dovolenke v Thajsku sa Slovenke vyšmykol kufor, spadol z hotelových schodov a nešťastne privalil psíka iného hosťa.
Náklady na jeho ošetrenie boli na úrovni ceny niekoľkých celodenných výletov. Nezabudnuteľné letné zážitky nemusia mať vždy len pozitívne vyznenie.
V príbehu Slovenky, našťastie, náklady uhradila poisťovňa v rámci poistenia zodpovednosti za škodu z cestovného poistenia.
„Klienti si často neuvedomujú, že počas dovolenky sa stretávame aj s prípadmi, keď poistený klient spôsobí škodu na veci alebo na zdraví tretej osobe,“ varuje Monika Majerčíková, vedúca oddelenia komunikácie v poisťovni Generali.
Vo všeobecnosti platí, že pred odchodom na dovolenku si treba položiť tri dôležité otázky: Mám byt zabezpečený tak, aby poisťovňa nemala dôvod v prípade škody odmietnuť plnenie?
Je moje cestovné poistenie nastavené na všetky možné škody? Splnila si cestovná kancelária svoju povinnosť a je poistená?
Bonus ku karte nestačí
Príklad z úvodu o pripoistení zodpovednosti je ukážkou toho, že mať nejaké poistenie a byť naozaj chránený sú dve samostatné kategórie. Marián Búlik, finančný analytik OVB Allfinanz Slovensko, hovorí, že v prípade nedostatočného poistenia sú v tom ľudia sčasti nevinne.

„K platobnej karte dostanú cestovné poistenie, ktoré však obsahuje len základné liečebné náklady. Je lacné a mnohým nenapadne pýtať sa, čo skutočne obsahuje.“
Rudolf Jagnešák, ktorý pôsobí ako oblastný riaditeľ sprostredkovateľskej spoločnosti Sophistic Pro finance, sa stretáva aj s tým, že klient sa zaujíma o rozsah poistenia, no nedostane správnu odpoveď.
„Potvrdili mu aj niečo, čo nemá poistené. Raz to bolo odtiahnutie vozidla, potom ošetrenie zubov a ešte si spomínam na asistenčné služby v domácnosti.“
Dodáva, že v konečnom dôsledku klientovi vždy uhradili škodu, lebo urobili chybu a potvrdili mu to telefonicky.
Tu je dôležité, že existovala nahrávka, ktorá sa, našťastie, záhadne nestratila. Spoliehať sa však na takýto postup nie je dobré. Dôležité je mať nastavený dostatočný rozsah krytia.