ŠTOKHOLM. Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) zaznamenal pokles zisku v 2. kvartáli, keď pokračoval vo výpredajoch, aby znížil zásoby.
Čistý zisk za tri mesiace od marca do mája 2018 v medziročnom porovnaní padol o pätinu na 4,64 miliardy SEK (448,3 milióna eur). Tržby bez započítania dane z pridanej hodnoty (DPH) sa znížili o 1 percento na 51,38 miliardy SEK (4,9 miliardy eur).
"Do druhého kvartálu sme vstúpili s príliš veľkým nákladom zásob a stále máme nejaké nerovnováhy v sortimente H&M, čo postupne korigujeme," uviedol šéf spoločnosti Karl-Johan Persson. Dodal, že firma sa snaží zlepšiť dodávateľský reťazec, aby bol "flexibilnejší a efektívnejší".
Tržby z online predaja v uplynulom kvartáli medziročne vzrástli o 17 percent. Spoločnosť H&M na konci mája prevádzkovala 4801 predajní, vrátane franšíz, oproti 4498 pred rokom.