Je to revolučná technológia, ktorá zásadne zmení dopravu i energetický systém vo svete? Alebo iba bublina či slepá ulička, na ktorej konci je návrat k uhlíkovým palivám?
Alebo celkom iná, nová technológia, ako je napríklad vodíkový pohon? V rozmedzí takýchto extrémov sa pohybujú názory na elektromobilitu.
Nespája sa s ňou iba vývoj a výroba áut poháňaných elektrinou, ale aj nový systém skladovania a distribúcie energie.
Na slovenských cestách
Na Slovensku jazdí dnes okolo šesťsto elektromobilov, čo je smutne málo v porovnaní s Nórskom alebo Kaliforniou, ale porovnateľné so susednými štátmi.

Z 350 typov áut, ktorá sa dajú na Slovensku kúpiť, si môže zákazník vyberať iba medzi siedmimi elektrickými, zatiaľ čo na ázijskom trhu sú ich k dispozícii desiatky. Najbližšia predajňa ikonickej Tesly je vo Viedni, hoci sa dá kúpiť cez internet, dokonca už aj cez e-shop Alza.
„Veľa závisí od toho, ako sa postavia k elektromobilite výrobcovia áut. Myslím, že v roku 2021 by mohlo byť na našom trhu asi 30 čisto elektrických áut,“ uvažuje Peter Badík, spoluzakladateľ firmy Greenway.
Vzhľadom na sieť električiek a trolejbusov sa však radíme medzi krajiny, ktoré majú vo verejnej doprave pomerne dostatok prostriedkov na elektrický pohon.