LONDÝN. Štvrtý najväčší britský reťazec supermarketov Morrison sa rozhodol zaviesť do všetkých svojich predajní "tichú hodinu".
Tá má pomôcť zákazníkom, pre ktorých je ťažké vyrovnať sa s hudbou, reklamou a ďalšími zvukmi pri nakupovaní v supermarkete. Informovala o tom agentúra Reuters.
Nová iniciatíva, ktorá sa uskutoční vo všetkých obchodných reťazcoch každú sobotu od 9 do 10 hodiny ráno, vznikla za podpory dobročinnej organizácie podporujúcej ľudí trpiacich autizmom.
"Ľudia, ktorí sú autisti alebo majú autistické deti, môžu považovať nákup v supermarkete za stresujúci zážitok," objasnil reťazec a dodal, že si už v niektorých predajniach otestoval možné zlepšenia ako aj najlepší čas.
Spoločnosť Morrison tiež informovala, že počas tichej hodiny stlmí svetla, vypne hudbu a rozhlas, vyvaruje sa hláseniam a reklamám, obmedzí pohyb vozíkov a košíkov a tiež vypne zvukové signály.
"Tichšia hodina je krok správnym smerom pre autistických ľudí, pre ktorých nakupovanie v supermarkete predstavuje skutočný boj," povedal Daniel Cadey z organizácie National Autistic Society.