SEATTLE. Zisk amerického internetového obchodu Amazon v 2. štvrťroku 2018 prvýkrát prekročil 2 miliardy dolárov.
Vďačí za to nárastu on-line nákupov aj stúpajúcim príjmom z cloudových služieb a reklamy.
Spoločnosť, ktorá začala podnikať v roku 1995 ako on-line kníhkupectvo, rozšírila svoje aktivity za hranice on-line maloobchodu, aby zvýšila svoje zisky.
Divízia Amazon Web Services, ktorá poskytuje cloudové služby spoločnostiam a vládam, je silným zdrojom jej príjmov. Aj reklamná divízia Amazonu sa nedávno stala firmou s miliardovými príjmami.

Amazon so sídlom v Seattli za tri mesiace do konca júna 2018 zvýšil svoj čistý zisk až takmer 13-násobne, a to na 2,53 miliardy dolárov (2,16 miliardy eur), čo predstavuje 5,07 dolára na akciu, zo 197 miliónov dolárov alebo 40 centov/akcia v 2. kvartáli minulého roka.
Analytici, ktorých oslovila spoločnosť FactSetu, očakávali v uplynulom štvrťroku zisk na úrovni 2,48 dolára na akciu.
Tržby Amazonu v sledovanom období vzrástli o 39 percent na 52,89 miliardy dolárov, ale zaostali za odhadmi analytikov, ktorí očakávali tržby vo výške 53,37 miliardy dolárov.
Tržby v Severnej Amerike sa pritom zvýšili o 44 percent na 32,17 miliardy dolárov, zatiaľ čo príjmy zo zámorských trhov vzrástli o 27 percent na 14,61 miliardy dolárov. Tržby Amazon Web Services, divízia cloudových služieb, stúpli o 49 percent na 6,11 miliardy dolárov.
Hodnota akcií Amazonu krátko po zverejnení jeho výsledkov vzrástla o viac ako 3 percentá na 1870,23 dolárov. Amazon sa blíži k bodu, keď predbehne výrobcu iPhonov - Apple a stane sa najhodnotnejšou spoločnosťou na svete.