SME

Uber prestane vyvíjať autonómne kamióny

Nákladná doprava sa javila pre technológiu samoriadenia ako ideálna.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR/AP)

SAN FRANCISCO. Popredný svetový prevádzkovateľ alternatívnej osobnej prepravy Uber Technologies prestane vyvíjať autonómne kamióny.

Podľa svojho pondelkového oznámenia sa chce s touto technológiou naďalej sústrediť len na osobné vozidlá. Prvé komerčné autonómne nákladné vozidlo na svete poslal Uber na cestu v roku 2016.

Kamión vtedy viezol náklad piva značky Budweiser po 193 kilometrov dlhej trase po diaľnici v Colorade.

Prečítajte si tiež: Autonómne auto po prvý raz zabilo chodca Čítajte 

Práve nákladná doprava sa podľa dopravných expertov javila pre technológiu samoriadenia ako ideálna, pretože diaľničná prevádzka sa zdala byť predvídateľnejšia než nástrahy frekventovaných mestských ulíc. Zámerom firmy bolo túto dopravu zefektívniť a urobiť bezpečnejšiu.

SkryťVypnúť reklamu

Vývoj technológie samoriadenia ale nebol bez problémov. V marci Uber informoval, že po smrteľnej nehode pozastavuje testovania automobilov vo všetkých severoamerických mestách. Autonómne auto vtedy usmrtilo ženu, ktorá prechádzala cez cestu v arizonskom meste Tempe.

Uber dúfa, že keď sa plne sústredí na vývoj autonómnych osobných áut, tak sa ľahšie posunie vpred. Agentúre Reuters to napísal zástupca firmy Eric Meyhofer.

Sanfranciská spoločnosť čelí vo vývoji technológie samoriadenia konkurencii firiem zo Silicon Valley, vrátane Tesly. S vlastnými autonómnymi autami chcú prísť na trh aj tradičné automobilky, ako je Ford a General Motors.

Umelá inteligencia

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  2. Prvý mobil dieťaťa prináša radosť aj veľkú zodpovednosť
  3. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  2. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  3. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  4. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  5. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  6. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  7. Po mape s EUROVIA SK: Objavujeme Spiš a Gemer
  8. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  1. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 037
  2. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 330
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 5 643
  4. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 872
  5. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 551
  6. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 4 388
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 3 244
  8. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac? 2 956
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Osobitný vyslanec prezidenta Donalda Trumpa pre južnú Áziu Sergio Gor (vpravo) s ministrom financií Scottom Bessentom.

USA uvalili na Indiu dodatočné clá za nákup ruskej ropy.


TASR 2
Minister financií Ladislav Kamenický predstavuje tretí konsolidačný balíček. (konsolidácia)

Štát mal šetriť na sebe, ale stále to vyzerá len ako sľub.


5
Šéf ZMOS-u Jozef Božik.

Európsky parlament sa zastal regiónov pred svojvoľnými zásahmi vlád.


SITA
Maďarský minister zahraničného obchodu a zahraničných vecí Péter Szijjártó a minister zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Juraj Blanár.

Tvrdia, že bez Ruska je bezpečné zásobovanie fyzicky nemožné.


TASR 16
  1. Juraj Jevin: Kde je minister financií?
  2. Teodor Dlužanský: Ako Fico suverénne konsoliduje?
  3. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  4. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  5. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  6. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  7. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  8. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 65 733
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 378
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 588
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 8 754
  5. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 329
  6. Daniel Guľaš: Svetový šašo 5 275
  7. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 550
  8. Rudolfa Vallová: Hrmelo už dávno, no Booking.com sa neobával 4 404
  1. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  2. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  3. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  4. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  5. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  6. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  7. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  8. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
SkryťZatvoriť reklamu