Tým, ako na počítadle kilometrov rastie nájazd, klesá hodnota každého auta. Počítadlo najazdených kilometrov by malo vypovedať o celkovom opotrebovaní auta, ale aj o tom, aké nákladné opravy čakajú budúceho majiteľa, keď si jazdené auto kúpi.
Na mnohých autách napríklad treba približne pri 160-tisíc kilometroch vymeniť rozvodový remeň, čo je väčší servisný úkon za niekoľko sto eur.

Rozdiel medzi autom s 80-tisícovým nájazdom a 120-tisícovým je v očiach kupujúceho v tom, že s tým prvým bude mať raz tak dlho pokoj od veľkých opráv.
Rizikom je, že na prvý pohľad rozdiel medzi autom s 80- a 120-tisíc kilometrami nemusíte ani spoznať. Na vizuálny, kozmetický stav vplýva najmä to, ako sa s autom jazdilo a ako sa oň majiteľ staral.
Podobné je to s technickým stavom – auto, s ktorým niekto jazdil opatrne a po kvalitných cestách, bude v lepšom stave aj s vyšším nájazdom.
Najazdené kilometre tiež nehovoria nič o tom, či nie je auto po vážnej nehode a ako bolo opravené. Pozrieť sa na počet najazdených kilometrov je oveľa jednoduchšie, ako zisťovať technický stav auta.
Preto sa v poslednom čase na trhu objavujú poradcovia, ktorí vám pomôžu pri prehliadke auta pred kúpou.
Kilometre a legislatíva
V marci roku 2016 začala platiť novela zákona o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách, ktorá prvý raz mala zastaviť takzvané stáčanie kilometrov.